Информативна служба
Српске Православне Цркве
27. август 2002. године

СЕМИНАР У МАНАСТИРУ ЛИПОВАЦ

У манастиру Липовцу, надомак Алексинца, одржан је 26. августа, семинар вероучитеља-катихета Епархије нишке.

Свештеници, катихете и вероучитељи Епархије нишке били су у прилици да поразговарају са Његовим Преосвештенством Г. Иринејем и Одбором за катихизацију о наставку извођења Верске наставе у основним и средњим школама и добију упутства с обзиром на пређашње искуство и у складу са предстојећим наставним планом и програмом.

Семинар је отворио Епископ нишки Г. Иринеј, поздравивши вероучитеље који су се у великом броју одазвали и осврнуо се на прошлогодишњи рад.

Затим су прочитани извештају архијерејских намесника о приликама у извођењу Верске наставе минуле школске године на нивоу намесништава.

Прочитани су и два кореферата у којима су изложени проблеми одзива ученика за изучавање веронауке, проблеми извођења наставе, начин рада са децом, проблем наставног плана, програма и уџбеника, као и проблеми редовности похађања наставе од стране ученика, практична искуства прихватања катихетике "цивила" и катихетике свештеника, проблеми организованости и информисаности као и проблеми свеопште организованости црквених општина, намесништава и катихетских пододбора.

У конструктивној дискусији су учествовали сви присутни вероучитељи и дошло се до закључка да је нужно отворити једну канцеларију на нивоу Епархије, да децу треба што више уводити у литургичко-опитни део црквеног живота, да треба наставити са извођењем једнодневних екскурзија-поклоничких путовања и да овакве семинаре треба организовати најмање два пута у току године.

Нешто ново за нишко поднебље, а предложено од стране Његовог Преосвештенства, је организација и отварање дечијих кампова, где ће ученици, дружећи се, присуствовати свакодневним богослужењима и богатити знања која су стекли на часовима Верске наставе.

Сви показатељи наводе на закључак да већ од предстојеће школске године можемо очекивати много организованију, квалитетнију и креативнију наставу од прошлогодишње.