Информативна служба ХИРОТОНИЈА НОВОГ ЕПИСКОПА У недељу, 30. новембра, 2003. године, у 8 и 30 часова, у Саборној цркви у Београду обавиће се хиротонија Високопреподобног Архимандрита Јоакима (Јовческог) у епископски чин. Архимандрит Јоаким ће бити постављен за Епископа Величког и администратора полошко-кумановске Митрополија. Светом Архијерејском Литугријом ће началствовати Његова Светост Патријарх српски Г. Павле. *** ЈОАКИМ (ЈОВЧЕСКИ) ИЗАБРАНИ ЕПИСКОП ВЕЛИЧКИ Рођен је 7. новембра 1949. године у Лукову код Струге. Завршио је средњу Грађевинско - техничку школу. Студирао је на Грађевинском факултету у Сколљу, одакле је прешао на Богословски факултет Светог Климента Охридског и дипломирао у марту 1992. године. У Цетињском манастиру, на спомен Светог Јефрема Сирина, 9. фебруара 1996. године, примио монашки чин од Његовог Високопреосвештенства Митрополита црногорско-приморског Г. Амфилохије, а 1996. године је удостојен јерођаконског чина. Чин јеромонаха примио је на празник Светог Луке и Светог Петра Цетињског, 31. октобра 1996. године. По благослову епархијског архијереја од лета 2001. године обавља дужност настојатеља манастира Обод у Ријеци Црнојевића. Одлуком Светог Архијерејског Синода бр. 194-зап.108, од 7. фебруара 1997. године је постављен за наставника Богословије Светог Петра Цетњског на Цетињу, за предемте Свето Писмо Новог завета и Хришћанску етику, а предавао је и Агиологију. Од 1998. године обавља дужност васпитача, а од 2001. године постаје главни васпитач у Цетињској богословији. *** ХИРОТОНИЈА У недељу ће у Саборној цркви у Београду у Светoj Литургији бити хиротонисан нови епископ Српске Православне Цркве, Јоаким (Јовчески). Хиротонија је грчка реч и значи: чин полагања руке. То је древни чин у хришћанској Цркви и потиче још из апостолских времена. То је Тајна у којој се молитвом призива Дух Свети и полагањем руку једног (два или три) епископа посвећују свештенослужитељи у одређени степен свештенства: ђаконски, свештенички или епископски. Хиротонија је тренутак када се члан Цркве уводи и поставља у служеће свештенство, и тиме му се признаје посебна служба, посебна власт и његово стално стање. Све су то дарови Духа Светога, Којег Епископ призива одређеном молитвом над кандидатом. Како је свештенство, у свим својим степенима спојено са Тајном Евхаристије, хиротонија се врши у склопу Свете Литургије. Епископ, у својству управитеља помесне Цркве, окружен свештеницима, полаже руке на кандидата и предаје му власт да врши свештеничку службу, потврђујући га за службу ђакона, свештеника или Епископа. Праксу хиротоније, као обреда посвећења црквених служитеља, потврђује Нови Завет, нарочито пастирске посланице (1. Тим. 4,14; 2.Тим. 1,6-7; Тит 1,5-9; Дела 6,6). Као тајна у којој се признају и потврђују служитељи Цркве, хиротонија карактерише христоцентричност и еклисиоцентричност. Свака хиротонија се врши ради празне парохије или епархије. Сагласно одлукама Светих Сабора, епископ бива изабран и назначен гласањем. Колико је важно учешће заједнице верног народа у чину хиротоније види се и из узвика Достојан! Аксиос! којим се потрђује веродостојност овог избора свештенослужитеља. |