Информативна служба
Српске Православне Цркве
28. новембар 2003. године

ИСТОЧНО ХРИШЋАНСТВО

Велика изложба у Земаљском Моравском музеју
у Брну - Чешка

На изложби ИСТОЧНО ХРИШЋАНСТВО, која је отворена 26. септрембра 2003. године у Моравском земаљском музеју у Брну (Чешка), изложено преко 50 експоната из Музеја Српске православне цркве у Београда.

На позив директора Моравско земаљског музеја др Петра Шулера и г. Александра Илића, амбасадора Србије и Црне Горе у Прагу, мр Слободан Милеуснић боравио је од 25. до 27. новембра 2003. год. у Брну и том приилком одржаво пригодно предавање на тему „Историјска, духовна и уметничка вертикала српског народа и Српске православне цркве”. После предавање, које је одржано у свечаној сали Моравског земаљског музеја, уследила су питања везана за духовно наслеђе Српске цркве, а посебно за страдање српских цркава и манастира током протекле деценије. Пре тога, Милеуснић је одржао конференцију за штампу где је чешким новинарима говорио о утисцима са изложбе, затим о историји Црквеног музеју и његовом раду, као и духовној и културној катасрофи која је задесила Српску цркву крајем 20 и почетком 21 столећа.

Замољен од др Вацлава Шћепанека, професора славистике на Филозофском факултеу у Брну, Слободан Милеуснић је одржао предавање студентима славистике на тему: Српски манастири као чувари писане речи. У препуној сали за Балканистику били су студенти из Чешке, али и из Македоније, Србије, Хрватске, Босне и Херцеговине.

Директор Моравског земаљског музеја у Брну и управник Музеја СПЦ у Београду водили су разговоре о даљој сарадњи две музејске установе. Пуну подршку таквој сарадњи дао је и г. Александар Илић, наш амбасадор у Прагу који је, заједно са својим сарадницима, уложио доста труда да се реализује ова међумузејска сарадња.

Изложени експонати из Музеја Српске православне цркве на изложби Источно хришћанство у Брну, као и боравак мр Слободана Милеуснића, управника Музеја СПЦ и секретара Светог архијерејског синода и његова предавања и контакти са тамошњим музеалцима и другим културним посленицима, својеврсна је афирмација црквено-уметничког наслеђа Српске православне цркве и њеног народа, али и сведочанство о голготи кроз коју је прошао српски народ.