Информативна служба ИНТЕРВЈУ ЊЕГОВОГ ВИСОКОПРЕОСВЕШТЕНСТВА МИТРОПОЛИТА ЦРНОГОРСКО-ПРИМОРСКОГ Г. АМФИЛОХИЈА ПОДГОРИЧКИМ ВИЈЕСТИМА
Господин Ђукановић је ишао сам код Патријарха и с поштовањем га примао. Моје посећивање Милошевића у Хагу не значи прихватање било чега од онога што је он радио против чега сам звиждао са студентима: Радио сам само своју еванђељску дужност, по којој: “у тамници бијах и посјетисте ме”. Ових дана сам посетио и затворенике у Спужу, као што их сваке године посећујем за Благе дане. А што се тиче односа са Ђукановићем: Патријарх и Митрополит су остали онде где су и били. Треба питати господина Ђукановића, да ли његов однос према Цркви зависи од тренутачних партијских и политичких интереса и да ли је поштује само утолико уколико мисли да она може бити подређена тим интересима?! Често Вам се пребацује директно мешање у дневну политику и отворено сврставање на једну страну. Да ли сматрате да је Ваш овакав ангажман контрапродуктиван и да одвраћа људе од Митрополије црногорско-приморске? Сваки онај који без предрасуда и истински прати мој рад, последњих тринаест година од кад сам Митрополит црногорско - приморски, да не идем даље у прошлост, зна и схвата на коју сам страну сврстан: Онај који положи једном за свагда главу за вјеру Христову, нити спада у несврстане нити у једнострано сврстане. Једно нека знају сви они који ме блате и мрзе и који ме представљају као некакво чудовиште и “окупатора” из Мораче трона Светог Петра - да према таквима гајим у срцу једино тугу - и љубав. Да ли бисте и под којим условима, прихватили независну Црну Гору и у њој Црногорску православну цркву? Питање независности Црне Горе је питање њених грађана и њихове одлуке, коју је свако дужан да поштује, само уколико је слободна и неизманипулисана, од било кога. А што се тиче Цркве: Црна Гора има своју цркву Митрополију црногорско-приморску, која постоји без прекида ево већ осам векова као и друге православне епископије на тлу Црне Горе, без обзира под којим политичким и другим условима је живела држава Зета, односно Црна Гора у том времену. Са једним треба бити начисто једном за свагда: њен статус и устројство никада није зависило од улице или партија или важећих идеологија, па ни државних. Устројство Цркве зависи од саме Цркве, старе две хиљаде година и оно се регулише суштински и коначно изнутра, а не споља. Надати се да ће то једном схватити и они који су Цркву до јуче гонили и на смрт осуђивали а данас покушавају да њоме манипулишу и да је стварају по својој идеолошкој “слици и прилици”. Можете ли кроз начело саборности да замислите себе за истим столом са поглаваром такозване ЦПЦ Михаилом? Шта би томе требало да претходи?Са господином Мирашем Дедеићем имам чак и заједничку фотографију, негде са Дурмитора, из времена док је он још био крштена душа и док још није био повиленио, као што му се то догодило последњих пет-шест година. Са њим као Мирашем могу сести, као са сваким другим, али не као са свештеним лицем или митрополитом, јер и он сам знаде да то није, бар не за Бога и Цркву православну. Начело саборности важи за оне који припадају истој Цркви, а он је из ње, као што и сам знаде, искључен и стављен под анатему и то од Васељенске Патријаршије. Како видите решење имовинско-правних проблема са којима се носи Српска Православна Црква, с обзиром да и тзв. Црногорска православна црква полаже право на православне богомоље у Црној Гори и да је део већ преузела? Приликом полицијског регистровања те етнофилетистичке партијско - религијске заједнице, коју представља господин Дедеић, 17. јануара 2000, стоји дословно записано да се “оснива вјерска заједница Црногорска православна црква”. Свако има право да оснује партију или верску заједницу. Међутим, то да једна верска заједница, основана пре три године, претендује на имовину, храмове и права једне Цркве која постоји без прекида осам векова, може се догодити само у бесудној земљи и тамо где “закон лежи у топузу”. Још живимо у вери и нади да Црна Гора не спада међу такве земље. Да ли Влада Црне Горе и даље помаже изградњу
храма Христовог васкрсења у Подгорици? Када
очекујете завршетак радова? Изјавили сте да Вам је дуго требало да схватите да је и Дража Михаиловић један од стубова српства. Која су то сазнања која су Вас за то определила? Кад сам схватио величину жртве Драже Михаиловића? Кад су они који су га осудили на смрт и убили, поразивши га, и сами били поражени, пропашћу револуције и комунизма, и кад су прихватили исте оне идеале плуралистичког друштва и западне демократије због којих су ликвидирали не само њега, него и стотине хиљада њему сличних (кад је ријеч о Совјетском Савезу, колевци бољшевизма и титоизма - жртве тог злочина у име “бескласног друштва” и пролетаријата пењу се на милионе)! Зашто припремате прославу 200 година од Првог српског устанка и у Црној Гори, када се ни у Србији, гдје их се то директно тиче, не даје превелики публицитет том јубилеју? Зашто прослава 200 година од Првог српског устанка? Овом прославом желимо да наставимо писање Његошеве “Посвете праху оца Србије”, вожду Карађорђу “бичу тирјаних”, који “диже народ, крсти земљу и варварске ланце сруши...” Да ли је тачно да у манастирима у Црној Гори скривате Радована Караџића, како то тврди Карла дел Понте? Поручио сам Карли дел Понте да дође у Црну Гору, да заједно обиђемо све манастире и све манастирске келије, како би се сама уверила где кријемо Радована Караџића. Не би јој шкодило да приђе боса ћивоту светог Василија, да јој Свети отац озари ум са мало више Божје и људске правде... Да ли Ви лично знате гдје је Караџић? Караџић се скрива у мојој молитви, као уосталом и свако људско створење коме желим избављење и вечно спасење. Толико знам о њему. |