Информативна служба ЛИНЧОВАНЕ МОНАХИЊЕ И СПАЉЕН МАНАСТИР КОД БИТОЉА, МИТРОПОЛИТ ЈОВАН И ЕПИСКОПИ МАРКО И ЈОАКИМ ИЗБЕГЛИ АТЕНТАТ
Да се ради о смишљеној намери, потврђују и безбројне претње убиствима које не само да су упућиване овим епископима него чак и Његовој Светости Патријарху српском Г. Павлу и појединим архијерејима Српске Православне Цркве. Претходних месеци, упоредо са судским гоњењем, хапшењима и малтретирањима епископа, монаха и монахиња Охридске Архиепископије, званичне структуре у Скопљу и њима одана расколничка јерархија су организовали велики број јавних протеста, по угледу на њихове идеолошке и физичке родитеље из доба такозваног Народног фронта, чак и пред зградом у којој живи Митрополит Јован. Власти у Скопљу су све време тврдиле, а и данас тврде, да је све то по закону и да се ни у чему не крше верска и људска права, као ни конвенције и добри обичаји у цивилизованом свету. Објављена су и многобројна „писма подршке поштовалаца Македонске Православне Цркве”. Све је то, подсећамо, већ толико пута виђено у претходним тешким деценијама. Судски процес против Митрополита Јована, покренут са оптужбом за „изазивање националне, верске и расне мржње и верских подела”, обележила су апсурдна сведочења, попут онога које су пренели скопски медији „да је зграда посебна институција у којој не може да ради ко шта хоће и у којој владају посебна правила”. Један од чланова скопског расколничког Синода је у јануару изјавио: „Јован је добио оно што је тражио”, а неколико дана по тој изјави полиција се дала у потрагу за оружјем којим би првојерарх Охридске Архиепископије могао некога да угрози. Наравно, та потрага је била безуспешна. Протести Поглаварâ Православних Цркава, ОЕБС-а, организације Амнести интернешенел и многих других, као и немогућност да на правди Бога и пред лицем целога света држе у тамници Митрополита Јована, натерали су скопске структуре да прибегну другом решењу. На првим странама новинâ и у скопским електронским медијима стварана је атмосфера која би дала алиби одређеним људима чији задатак би био да, извршавајући припремљени план, задају завршни ударац и дословно обезглаве Православну Цркву на овом подручју. Да ли су „непознати извршиоци” синоћ закаснили у село Нижепоље или је у питању „последња опомена” Митрополиту Јовану, његовој јерархији и пастви, знају они који су читав тај сатански план и смислили. Сигурно је да ће се, са те стране, и ових дана чути речи осуде насиља, залагања за правну државу, гарантовања људских права, независности судства и друге сличне речи. Уколико пак икаквог смисла има, поновићемо: директно пресуђивање државних власти у питањима Цркве – као што је то учињено у декларацији скопског парламента о подршци „аутокефалији Македонске Православне Цркве”(!), као и у изјави председника владе БЈРМ приликом посете Подгорици – и сви други слични потези скопских органа власти, који воде само ка терору и даљем удаљавању православног народа у тој држави како од православне васељене тако и од европских интеграција. Као и друге цивилизоване државе, тако и ова о којој је реч мора поштовати Европску конвенцију о заштити људских права и основних слобода, нарочито њен девети члан, који изричито прописује да „свако има право на слободу мисли, савести и вероисповести”, као и да „ово право укључује слободу промене вере или уверења и слободу човека да, било сâм или заједно са другима, јавно или приватно, изражава веру или уверење молитвом, проповеди, обичајима и обредом”. У члану 14. ове Конвенције, државама се забрањује дискриминација грађана у погледу коришћења тих права по било ком основу, укључујући „вероисповести, политичко и друго мишљење”. Од Стаљинових, Хитлерових и Хрушчовљевих времена, а у нашем поднебљу од раног периода титоизма, овако нешто се није збивало у Европи. Данас пак – „македонски модел” демократије представља планетарни преседан. O tempora, o mores! Господе, спаси верни народ Твој, а просветли очи обневиделе од богоборства и срца заслепљена мржњом према ближњима! |