Informativna sluzba LINCOVANE MONAHINJE I SPALJEN MANASTIR KOD BITOLJA, MITROPOLIT JOVAN I EPISKOPI MARKO I JOAKIM IZBEGLI ATENTAT
Da se radi o smisljenoj nameri, potvrdjuju i bezbrojne pretnje ubistvima koje ne samo da su upucivane ovim episkopima nego cak i Njegovoj Svetosti Patrijarhu srpskom G. Pavlu i pojedinim arhijerejima Srpske Pravoslavne Crkve. Prethodnih meseci, uporedo sa sudskim gonjenjem, hapsenjima i maltretiranjima episkopa, monaha i monahinja Ohridske Arhiepiskopije, zvanicne strukture u Skoplju i njima odana raskolnicka jerarhija su organizovali veliki broj javnih protesta, po ugledu na njihove ideoloske i fizicke roditelje iz doba takozvanog Narodnog fronta, cak i pred zgradom u kojoj zivi Mitropolit Jovan. Vlasti u Skoplju su sve vreme tvrdile, a i danas tvrde, da je sve to po zakonu i da se ni u cemu ne krse verska i ljudska prava, kao ni konvencije i dobri obicaji u civilizovanom svetu. Objavljena su i mnogobrojna „pisma podrske postovalaca Makedonske Pravoslavne Crkve”. Sve je to, podsecamo, vec toliko puta vidjeno u prethodnim teskim decenijama. Sudski proces protiv Mitropolita Jovana, pokrenut sa optuzbom za „izazivanje nacionalne, verske i rasne mrznje i verskih podela”, obelezila su apsurdna svedocenja, poput onoga koje su preneli skopski mediji „da je zgrada posebna institucija u kojoj ne moze da radi ko sta hoce i u kojoj vladaju posebna pravila”. Jedan od clanova skopskog raskolnickog Sinoda je u januaru izjavio: „Jovan je dobio ono sto je trazio”, a nekoliko dana po toj izjavi policija se dala u potragu za oruzjem kojim bi prvojerarh Ohridske Arhiepiskopije mogao nekoga da ugrozi. Naravno, ta potraga je bila bezuspesna. Protesti Poglavarâ Pravoslavnih Crkava, OEBS-a, organizacije Amnesti internesenel i mnogih drugih, kao i nemogucnost da na pravdi Boga i pred licem celoga sveta drze u tamnici Mitropolita Jovana, naterali su skopske strukture da pribegnu drugom resenju. Na prvim stranama novinâ i u skopskim elektronskim medijima stvarana je atmosfera koja bi dala alibi odredjenim ljudima ciji zadatak bi bio da, izvrsavajuci pripremljeni plan, zadaju zavrsni udarac i doslovno obezglave Pravoslavnu Crkvu na ovom podrucju. Da li su „nepoznati izvrsioci” sinoc zakasnili u selo Nizepolje ili je u pitanju „poslednja opomena” Mitropolitu Jovanu, njegovoj jerarhiji i pastvi, znaju oni koji su citav taj satanski plan i smislili. Sigurno je da ce se, sa te strane, i ovih dana cuti reci osude nasilja, zalaganja za pravnu drzavu, garantovanja ljudskih prava, nezavisnosti sudstva i druge slicne reci. Ukoliko pak ikakvog smisla ima, ponovicemo: direktno presudjivanje drzavnih vlasti u pitanjima Crkve – kao sto je to ucinjeno u deklaraciji skopskog parlamenta o podrsci „autokefaliji Makedonske Pravoslavne Crkve”(!), kao i u izjavi predsednika vlade BJRM prilikom posete Podgorici – i svi drugi slicni potezi skopskih organa vlasti, koji vode samo ka teroru i daljem udaljavanju pravoslavnog naroda u toj drzavi kako od pravoslavne vaseljene tako i od evropskih integracija. Kao i druge civilizovane drzave, tako i ova o kojoj je rec mora postovati Evropsku konvenciju o zastiti ljudskih prava i osnovnih sloboda, narocito njen deveti clan, koji izricito propisuje da „svako ima pravo na slobodu misli, savesti i veroispovesti”, kao i da „ovo pravo ukljucuje slobodu promene vere ili uverenja i slobodu coveka da, bilo sâm ili zajedno sa drugima, javno ili privatno, izrazava veru ili uverenje molitvom, propovedi, obicajima i obredom”. U clanu 14. ove Konvencije, drzavama se zabranjuje diskriminacija gradjana u pogledu koriscenja tih prava po bilo kom osnovu, ukljucujuci „veroispovesti, politicko i drugo misljenje”. Od Staljinovih, Hitlerovih i Hruscovljevih vremena, a u nasem podneblju od ranog perioda titoizma, ovako nesto se nije zbivalo u Evropi. Danas pak – „makedonski model” demokratije predstavlja planetarni presedan. O tempora, o mores! Gospode, spasi verni narod Tvoj, a prosvetli oci obnevidele od bogoborstva i srca zaslepljena mrznjom prema bliznjima! |