Интервјуи

Архиепископ Јован: Македонска Црква не може да седи на две столице

Његово Блаженство Архиепископ охридски и Митрополит скопски г. Јован: Било је покушаја увлачења Бугарске Цркве у решавање статуса Македонске Православне Цркве, а што се тиче Цариграда, мислим да у овом случају неће поступити неканонски

Српска Православна Црква донела је врло принципијелну одлуку на последњем Светом Архијерејском Сабору да отпочне дијалог са Македонском Православном Црквом, који није био прекинут разлозима који су се јавили у Српској Цркви, већ због Македонске Православне Цркве, каже у разговору за „Политику” Архиепископ охридски Јован (Вранишковски). Поглавар Православне Охридске Архиепископије са седиштем у Скопљу истиче и да нема директних контаката ни са једним чланом Синода Македонске Православне Цркве.

Епископ бачки др Иринеј: Интервју за дневни лист „Данас“

 Епископ бачки др Иринеј: Интервју за дневни лист „Данас“

Да ли можете да потврдите незваничне вести да у наредним недељама Српску Православну Цркву треба да посети делегација из Цариградске Патријаршије, коју ће предводити митрополити галски Емануил (Адамакис) и Јован (Зизјулас)?

Импонује Ваша обавештеност о унутарцрквеним збивањима, па и о најновијим, која још нису позната ни свим члановима Светог Синода јер она и постају службено актуелна тек пошто буду на дневном реду синодске седнице. Претпостављам да имате сталне инсајдере у Патријаршији, али Вас уједно љубазно молим да узмете у обзир и чињеницу да Вам они – или неки од њих – уз информације пласирају и дезинформације. То се види и из Ваших мени упућених питања.

Један дан са Епископом далматинским

Један дан са Епископом далматинским
Један дан са Епископом далматинским
Један дан са Епископом далматинским
Један дан са Епископом далматинским

-Ја сам научио да сам Србин из Далмације. Национално и завичајно упоредно постоје у мени, каже владика Никодим.

Премда је прошло двадесет осам година, јасно се сјећам кад је заправо престало вриједити све што сам дотад знао о људској природи. Припијен сам стајао уза зид код Студентског клуба у Задру, гледајући како се избезумљена руља ваља улицама, разбија излоге и помамно граби конзерве, цигарете, ципеле, кошуље, постељину, завјесе, пегле, столице, лустере, чак и, за не вјеровати, књиге. Људи су трчали опијени од радости носећи у наручјима тањуре, лонце, хаљине, телевизоре, телефоне, зимске саламе, укисељену циклу, вињаке, бомбонијере, грамофонске плоче и тепихе. До сљедећег јутра опљачкано је више од деведесет српских дућана и кафића.

Епископ Теодосије: Васкршњи интервју за Јединство

-Вечни живот је безусловни дар Божји и Бог не тражи да му платимо улазницу, али да бисмо примили овај дар мора да отворимо своје срце и за Бога и за ближње. Без тога нема спасења тј. истинског живота у Христу Господу. Никада не смемо заборавити да је светлост Васкрсења засијала управо из гроба Христовог и да ако зрно пшенично не умре неће родити плода, беседио је Његово Преосвештенство Eпископ рашко-призренски г. еодосије

Род човечији је пре доласка Христовог и Његовог Васкрсења проходио кроз „долину смрти” како се каже у псалму 23. Ово не означава само смрт као физички феномен који и даље постоји, већ пре свега дубоку духовну одвојеност човека од Бога, што и јесте најдубље значење смрти. Христовим оваплоћењем, крсним страдањем и Васкрсењем побеђена је сила смрти јер човек је не само вечно сједињен са божанском природом у личности Христовој, већ и биолошки феномен смрти више није безнадежни крај и одлазак у свет таме, већ за оне који живе у Христу, наставак узрастања у „пуноћи раста висине Христове” (уп. Еф. 4.13) јер како Господ говори уплаканој Лазаревој сестри Марти „Ја сам васкрсење и живот; који вјерује у Мене ако и умре, живјеће. И сваки који живи и вјерује у Мене неће умријети вавијек.” (Јн 11.25-26). Ово је нови смисао живота који надраста биолошко постојање које је нама познато. Овај нови живот у Христу изразио је најбоље апостол Павле речима „Не живим више ја него живи у мени Христос” (Гал. 2.20), беседио је епископ Теодосије одговарајући на питање „Јединства”, какав је био смисао људског живота пре Васкрсења Господњег.