Кардинал Милер: У својој енциклици папа неће говорити само о животној средини

Папа ће изнети учење Цркве о браку – Оштра критика „хомо-бракова

Минхен, 5.6.2015. У својој енциклици, која излази 18. јуна под називом "Laudato sii",   папа неће излагати само о еколошким питањима, него и о теми твораштва у ширем смислу, изјавио је у петак префект Римске конгрегације по догматским питањима, кардинал Герхард Лудвиг Милер.

Милер је изнео своје мишљење преко вирцбуршког листа "Tagespost". Реч је о опасности да се од брака направи „тек нека љуштура“, која се може пунити „било каквом садржином“. Брак је далеко више до савеза мушкарца и жене и заснован је још приликом  стварању света, истиче кардинал. Из овог разлога папа ће у својој наредној енциклици разјаснити и ово питање.

То што су се Ирци изјаснили и за истополни брак значи „дискриминисање брачне свезе мушкарца и жене, а тиме управо и породице“. Кардинал је похвалио све оне „који своје колена нису приклонили пред идолима самостварања и самоспасења, који ће нас циљано одвести у саморазарање – као што то чине и друге политичке идеологије“. При томе већина ништа не вели шта је истина. „Истина ће се ипак пробити, па и под великим жртвама“, уверен је куријски кардинал.

Није могуће да код хомо-брака није у питању дискриминисање. У ово су веровали наивни и они би се бацили „у успавану савест“. А шта је породица. Она је доживотна заједница оца и матере с њиховом децом, коју им је Бог подарио и поверио. „Деца нису власништво друштва и државе, која их даје овим двома кад би изразили жељу да их негују, него су власништво Бога, који је створио људе по својој слици и прилици.“

Кардинал Милер се изричито ставио иза изјаве државног секретара Пјетра Паролина, који је ирски референдум окарактерисао као „пропаст за човечанство“. Овиме је Паролин нашао најрикладнији израз за хомосексуалне бракове.

Брак може бити закључен само на основу пристанка мушкарца и жене и мора бити отворен за рађање деце, нагласио је префект. Кршење брачног савеза је тежак грех, који искључује из Царства Божјег докле год грешник не постигне поновно помирење с Богом кајањем, исповедањем, заглађењем и разрешењем греха на светој тајни исповести.

Извор: Катпрес (с немачког Радомир Ракић)