Магична привлачна моћ катедрала

О изложби у музеју „Валраф“ у Келну: „Катедрала. Романтизам – импресионизам - модерна“

Довршетак изградње катедрале у Келну ваља бити благодаран символично и Гетеу. Овај је 1772. открио готику као „немачку градитељску уметност“. Какве је то последице имало, показује недавно отворена изложба у Келну у Wallraf-Richartz-Museum. Овај музеј приказује у свом програму јесен/зима 2014.г. „DIE KATHEDRALE. ROMANTIK – IMPRESSIONISMUS – MODERNE“  напети, али продуктивни пут тог мотива у светској ликовној уметности.

Каспар Давид Фридрих је радо сликао катедрале, као што су их сликали и Алфред Сисли, Аугуст Роден, Клод Моне и то 33 пута. Такође су их сликали Пикасо, Маке, Лихтенштајн, Ворхол, фотографисао Гурски, да споменемо само неке од најпознатијих уметника. Све њих је инспирисала велика магична аура катедрала.

У својој посебној изложби „Катедрала“ („Die Kathedrale“) изложено је у овом угледном келнском музеју око 180 изнајмљених експоната из интернационалних музеја – махом монументалних грађевина сазданих у средњем веку, међу њима и неколико из легендарног Монеовог циклуса који је он завештао катедрали у Руену.

На примеру катедрала ова изложба води посматрача кроз волшебни - свет историје уметности. При томе није само реч о фасцинирајућој пуноћи интерпретација из различитих епоха, већ и о изненађујућим индивидуалним погледима, стремљењима и мотивацији појединих уметника.

Ова изложба, која је настала у сарадњи са музејом у Руену, отворена је 22. септембра и трајаће до 18. јануара 2015.г.

Уз сав респект према Гетеу и његовом емфатичном виђењу готике, ова изложба недвосмислено показује, пак, да је Француска колевка готике.

протођакон Зоран Андрић, Минхен