Митрополит Амфилохије: Власт објавила рат Богу а не Амфилохију и народу у Црној Гори

Митрополит Амфилохије: Власт објавила рат Богу а не Амфилохију и народу у Црној Гори
Митрополит Амфилохије: Власт објавила рат Богу а не Амфилохију и народу у Црној Гори
Митрополит Амфилохије: Власт објавила рат Богу а не Амфилохију и народу у Црној Гори
Митрополит Амфилохије: Власт објавила рат Богу а не Амфилохију и народу у Црној Гори

Његово Високопреосвештенство Архиепископ цетињски и Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије служио је свештенством на празник Полагања Ризе Пресвете Богородице свету архијерејску литургију у цркви у Бијелој код Херцег Новог поводом храмовне славе те светиње.

У литургијској проповиједи митрополит Амфилохије је оценио да се на темељима древнога гоњења Цркве наставља и данашњи прогон Цркве и злочини свуда у свету па и код нас. Високопреосвећени је нагласио да је Црква прогоњена од савремених владара и гонитеља, који нису надахнути духом великих хришћанских владара какав је био цар Константин, цар Јустинијан, Немањићи, Петровићи, него духом проклетога цара Дукљанина, како га је народ назвао и запамтио јер је прогонио и убијао хришћане.

-Они који су на власти хоће да уништe Цркву Божју, мисле да је лако с Богом ратовати. Нико Бога није побиједио у историји и неће Га побиједити до краја свијета и вијека! Треба да схвате и ови који су сада овдје код нас на власти, да су објавили рат Богу, а не Амфилохију или народу у Црној Гори. Живоме Богу су рат објавили и зато онај који с Богом ратује, он губи и свој образ и душу, одриче се од свих истинских и правих владара, који су владали овим просторима од времена цара Константина до времена краља и господара Николе Петровића. Они се дакле одричу од њих покушавајући да васпоставе идеологију проклетога цара Дукљанина и осталих лажних владара кроз вјекове до Лењина, Стаљина, Броза и свих осталих који су покушавали да ратују са Богом, да ратују против Пресвете Богородице, укидајући оне благословене законе које је Господ прописао за човјека и људску природу.

-Зато је данас та обезбожена власт на својој скупштини прво озаконилa закон човјекоубиства (абортус), озаконила чедоморство, убиство људи. То само могу безумни људи и народи, јер дијете које се зачне у материној утроби било да је од три мјесеца или три године или тридесет година, то је исто дијете. Према томе убити га од три мјесеца, или три године, или тридесет година, истога човјека убијаш, рекао је Владика и подсетио на недавно усвојен закон о истополним браковима који, како је нагласио, негира и људску природу и Божје призвање човјеково.

Такође је поручио да се на унижавању људске природе не може градити срећа и благостање ни једне државе и народа. Истакао је да је то ново гоњење Христа – Бога љубави – укидање љубави као основног закона људског живота, љубави истинске, богочовечне, која је подарена овоме свету и човечанству од самога Господа.

-Пресвета Дјева је носила одежду бесмртности којом облачи људску природу и освећује човјека и људску природу и Божје законе у људској природи, да би човјек овдје испуњавао заповијест Божју”, рекао је Митрополит и појаснио да је међу њима и заповест: Рађајте се и множите се и напуните земљу.

Нагласивши да то сведочи Пресвета Богородица и да је то сведочанство Цркве Боије већ две хиљаде година, Архиепископ цетињски је казао да је то сведочанство Цркве Христове и данас распете као у древна времена.

-Али у исто вријеме и данас она је носилац вјечнога и непролазнога људскога достојанства, вјечнога и непролазнога Царства небескога за које се опредељују истински прави људи, следујући код нас, у нашем народу, Цару косовском Лазару, схватајући да је земаљско за малена царство, а небеско увијек и довијека. То је Косовски завет који је Нови завјет оваплоћен у бићу једнога од земаљских народа и завјет који су оваплоћује у свим земаљским народима, који прихватају Христа Бога као спаситеља, искупитеља, који прихватају Пресвету Дјеву као дародавку вјечнога и бесмртнога и непролазнога живота. Црква Христова је данас присутнија у свијету више неголи икада у давна времена, али с друге стране је скоро више неголи икада у прошлим временима гоњена и прогоњена. Црква Христова је на распећу. Тако је билo од Христовог распећа, тако је билo кроз вјекове. Тако је била гоњена и прогоњена права вјера и за вријеме Светог Јувеналија, Патријарха јерусалимског, којега данас прослављамо, а који је такође био гоњен од ондашњих моћника и владара, који су били прихватили лажно учење о Христу, беседио је владика Амфилохије.

По његовим речима тај зли и опаки демонски дух оних који су тада гонили Цркву се наставља и у наша времена. Подсетио је на прогон Цркве широм света кроз векове: Сирији, Ираку, Ирану, деловима Палестине, као и у време бољшевика, комуниста, који су прогонили Цркву, разорили хиљаде храмова, оскрнавили светиње Божје и покушали да прогонећи живога истинитога Бога себе прогласе за Бога.

-Међутим, савремено стање у Православној Цркви, обнова вјере православне у хришћанским народима, нарочито словенским, показатељ је да је Бог неуништив, непобједив. Силом свога васкрсења, Господ је постао квасац вјечнога и новога живота, вазневши се небеса. Христово распеће је у природи саме Цркве, зато је Црква и гоњена кроз вјекове, зато је Црква и гоњена и овдје код нас и у прошла времена, а посебно у наше вријеме.

Говорећи о празнику Митрополит црногорско-приморски је подсетио на чудесну песму Радуј се благодатна Маријо, Господ је с тобом; благословена си Ти међу женама и благословен је Плод утробе Твоје, која се увек пева када прослављамо Пресвету Богородицу па и у храму који је посвећен Њеној Светој ризи – одежди бесмртности у коју се она обукла и којом је обукла и испунила људску природу рођењем Сина свога.

-Од рођења Христовог људска природа није више само оно што је била до тада. Она се обновила и постала онаква какву је Бог створио својом руком, створивши Адама и Еву. Задобила је оно што је Бог предодредио прије настанка свијета за људску природу. Постала је не само људска, него богочовјечанска природа. Бог је примио људску природу на себе и богочовјечанско стање Сина јединороднога је оно стање на које је празван човјек, а то је вјечно стање човјека, вјечно стање Царства небескога.

Истакао је да нема ничега чудеснијега од тога дара који је човек, природа, космос, творевина Божја добила том тајном Христовог рођења, Христовог оваплоћења.

-Сва творевина је добила своју пуноћу. Зато је Бог створио овај свијет и човјека по слици и прилици својој, да би људску природу примио на себе и да би човјек као створено биће постао, по Божјој сили и сили Духа Светога, нестворено, вјечно и бесмртно, поставши богочовјечано биће, не само човјек него и Бог. А мјера људскога усавршавања и напретка је управо та мјера боговчовечанског стања Сина, а то је безмјерна мјера, казао је Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије.

Додао је да човек не може да усаврши људску природу као и да је само Бог у стању да је усаврши, као што је усавршио рођење Сина свога јединороднога од Духа Светога и Пресвете Дјеве.

-И ми хришћани шта смо друго него они који се облаче у ту ризу Пресвете Дјеве, у бесмртност, казао је владика Амфилохије, додавши да је на то богочовечанско стање призвана људска природа и да сва творевина кроз њу постаје обожена творевина и човек биће обожено. По његовим речима то је оно што сведочи Црква Божја кроз векове, као и сви храмови подигнути у славу Божју, међу којима посебно место заузима древни храм у Бијелој.

На крају богослужења цркву је опходила литија а потом је Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије благосиљао славски колач и одслужио помен епископу Симеону и протојерејима Симеону, Илији, Игњатију, Богобоју, Владимиру, Ристу, Војину, Марку и Момчилу.

Извор: Митрополија црногорско-приморска