Наше Косово и Метохија
У периоду од 5. до 8. новембра 2009.год. добротворно студентско удружење ''Уједињена Србија'' је на Копаонику организовало наградни семинар за средњошколце под називом ''Наше Косово и Метохија''. Тиме је завршен литерарни конкурс у којем је учествовало преко 500 средњошколаца.
Семинаром је награђено најбољих 100 радова.
С благословом Његове Светости Патријарха Павла и Високопреосвећеног Митрополита Амфилохија, викар Патријарха Српског, Епископ хвостански Атанасије је учествовао у завршној свечаности доделе награда ученицима. Владика Атанасије је именован за председника Координационог тима који је формиран са циљем да организује литерарни конкурс ''Косово и Метохија је душа Србије''. Владика се лично уверио у одличне услове смештаја и боравка средњошколаца у одмаралишту Машинац које је за потребе семинара обезбедило Министарство просвете.
Свечаност је отворио Преосвећени владика Атанасије. У свом обраћању ученицима средњих школа, указао је на три кључна момента у очувању Косова и Метохије данас. Храброст и доследност у очувању непоколебљивог става да је Космет и срце и душа наше Отаџбине је предуслов било какве борбе за његово очување. - Патријарх Павле је својевремено као Епископ рашко-призренски рекао да се са Косова не може отићи, може се само побећи. У пренесом значењу то се може применити на сваког Србина, где год да живи - рекао је владика Атанасије. Бол за Косметом је је непрестана унутрашања сила која нас њему враћа. У том смислу не треба се трудити да се тај бол угаси, јер његовим гашењем ми ћемо побећи од ''душе Србије'' како рече наш свети Патријарх- додао је владика. Потом је рекао да је борба против заборава на Косово и Метохију данас једна од најважнијих битака и да се ово питање директно тиче опстанка нашег народног бића. Епископ је изразио велико задовољство и упутио речи хвале студентима удружења ''Уједињена Србија'' због њиховог настојања да се памћење Космета непрестано освежава.
На крају свог излагања, владика Атанасије је као председник комисије за избор најбољих радова, прогласио три најбоља рада и најбољи поетски и прозни рад. Захвалио се ђацима на уложеном труду и истакао да је било веома тешко одабрати најбоље јер су сви радови имали велики квалитет. Ђацима је уручио награде које је припремила Српска Патријаршија.
Епископ рашко-призренски и косовско-матохијски Артемије је детаљно упознао ђаке са савременим стањем на простору Космета и проблемима са којима се наш народ свакодневно сусреће. Дао је низ података о убијенима, киднапованима, попаљеним кућама и порушеним црквама и гробовима. Додао је да се све ово и дан данас одиграва пред очима међународних снага безбедности. На крају је изразио да је веома радостан што испред себе види српску младост коју је на, ''осматрачници'' простора Косова и Метохије, Копаонику окупила ова болна тачка у свести нашег народа. Поделио је награде које је припремила његова Епархија.
Присутнима су се обратили и преставници Министартва за Косово и Метохију и Факултета безбедности. Факултет безбедности је првонаграђену ученицу земунске гимназије Јовану Периз, наградио лап топом. Фондација Карић је три најбоља рада, а то су, поред већ поменутог рада, састави ученика Исидоре Драгичевић из гимназије у Сремској Митровици и Жарка Недељковића из Ужичке гимназије, наградила дукатом са ликом Св. Саве. Одбор за верску наставу Архиепископије је ове ученике наградио поклоничким путовањем. Урош Чупић из гимназије ''Светозар Марковић'' у Новом Саду је добио специјалну награду за најбоље поетско изражавање, а Анђела Пендић за најбоље прозно изражавање.
Председник студентског удружења ''Уједињена Србија'' , студент Факултета безбедности, Валентино Поповић се свима захвалио на подршци у реализацији Конкурса. Посебну захвалност је упутио Српској Православној Цркви, Факултету безбедности, Министарству просвете и Министарству за Косово и Метохију. Свима је поделио монографију у којој су радови 100 награђених ученика. Присутне је упознао са циљем његовог удружења да се активности по питању очувања Космета од заборава међу српском омладином наставе.
Свештеник Јован Бабић