Патријарх

Патријарх Порфирије: Наш систем вредности је наша вера, а то значи наш начин живота

Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије и Преосвећена господа епископи бачки Иринеј и мохачки Дамаскин присуствовали су 22. јуна 2022. године у словачком евангеличком храму у Новом Саду обележавању стогодишњице од осамостаљења Словачке Евангеличке Цркве а.в. у Србији.

Честитајући велики јубилеј бискупу г. Јарославу Јаворнику и свим члановима Словачке Евангеличке Цркве а.в. у Србији, Патријарх српски Порфирије је истакао:

Патријарх Порфирије у Епархији бихаћко-петровачкој

Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије свечано је дочекан 18. јуна 2022. године у Светосавском храму у Мркоњић Граду, док је сутрадан, 19. јуна 2022. године, началствовао евхаристијским сабрањем у манастиру Глоговцу, чиме је прослављено 30 година од оснивања Епархије бихаћко-петровачке.

Патријарх Порфирије: Говоримо Христовом речју, делајмо Његовим делом, Његовим погледом гледајмо једни друге

Његова Светост Патријарх српски г. Порифирије началствовао је 19. јуна 2022. године евхаристијским сабрањем у манастиру Глоговцу, чиме је прослављено 30 година од оснивања Епархије бихаћко-петровачке.

Саслуживали су Његово Високопреосвештенство Митрополит црногорско-приморски г. Јоаникије и преосвећена господа епископи врањски Пахомије, милешевски Атанасије, горњокарловачки Герасим, бихаћко-петровачки Сергије, буеносајрески и јужноамерички Кирило и мохачки Дамаскин, у молитвеном присуству неколико хиљада верних сабраних на 30. традиционалном Јањском сабору. Беседио је Патријарх српски г. Порфирије:

Патријарх Порфирије: Вера је темељ на којем смо градили себе кроз векове, темељ на којем живимо и данас, али и темељ без којег не можемо у будућност

Драги Владико, браћо и сестре, хвала вам на речима срдачне добродошлице и, наравно, још више хвала због љубави коју и без једне једине речи осећамо када дођемо у ове крајеве уопште, а посебно вечерас у Мркоњић Град.

Све оно што у Духу Светоме и по љубави Божјој вечерас осећам познато ми је уназад деценијама када је реч о овоме крају, а наравно не једампут сам имао прилике да доживим конкретно љубав, веру, снагу и лепоту ових крајева и нашег народа који живи у овим крајевима. Много пута сам посећивао разне светиње и манастире ових крајева, а по промислу Божјем и благослову блаженопочившег патријарха Иринеја био сам и на самом освећењу овог предивног храма посвећеног Светом Сави, био сам и тада и много пута деценијама уназад. Знао сам за веру, љубав и снагу народа који живи у овом крају и зато сваки пут када сам долазио, долазио сам да се утешим управо вашом вером, вашом надом и вашом љубављу.

Патријарх српски Порфирије у Мркоњић Граду

Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије свечано је дочекан 18. јуна 2022. године у Светосавском храму у Мркоњић Граду.

Предходно, Његову Светост Патријарха на аеродрому у Бањалуци дочекао је Његово Преосвештенство Епископ бихаћко-петровачки г. Сергије, након чега су се упутили и Мркоњић Град, где су испред храма Светог Саве предстојатеља Српске Православне Цркве дочекали отачаствени архијереји гости и сабор свештенства и народа Божјег (видео прилози на фејсбук страници Патријарха српског г. Порфирија).

Патријарх Порфирије стигао у Епархију бихаћко-петровачку

Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије започео је 18. јуна 2022. године посету Епархији бихаћко-петровачкој.

Патријарха српског г. Порфирија испед храма Светог Саве у Мркоњић Граду дочекао је Његово Преосвештенство Епископ бихаћко-петровачки г. Сергије са свештенством и верним народом. Свечаном чину доксологије и вечерњем богослужењу молитвено су присуствовали Његово Високопреосвештенство Митрополит црногорско-приморски г. Јоаникије и преосвећана господа епископи врањски Пахомије, милешевски Атанасије, горњокарловачки Герасим, буеносајрески и јужноамерички Кирило и мохачки Дамаскин.Његова Светост Патријарх ће сутра, 19. јуна 2022. године, када се обележава 30 година постојања Епархије бихаћко-петровачке, у манастиру Глоговцу, где ће бити одржан и 30. традиционални Јањски сабор, началствовати светом Литургијом са почетком у 9 часова уз саслужење отачаствених архијереја, свештенства и монаштва из више епархија Српске Православне Цркве.