Патријарх румунски: Ожиљци Господњег страдања на телу, тајинствена повезаност Крста и Васкрсења

Током Вечерње трпезе захвалости на Васкршњу недељу, још познату као Друго Васкрсење, патријарх Данило говорио је о одликама Спаситељевог Васкрслог Тела наглашавајући да су ожиљци Његовог страдања  остали на Његовом прослављеном Телу.

Патријарх румунски је објаснио зашто је Васкрсли Господ прошао кроз закључана врата да би се састао са својим ученицима. „Он је васкрсао из мртвих, али Он се не враћа свакодневном овоземаљском животу, који је често ограничен одредницама природе, простору и времену који ограничавају човека, и бесловесним стварима, што је у супротности са Њим кад су врата закључана. Васкрсли из мртвих Исус Христос ушао је у други живот.“

Његови ученици су били забринути за своју будућност, своју слободу и ситуацију у којој се налазе, а Христос им долази и поздравља их: „Мир вам!“ Ово нам показује да је „Христов мир суштинска ствар у животу Цркве“, рекао је Патријарх 19. априла.

Он даље каже: „Васкрсли Спаситељ је потпуно слободан. Он није дух, сенка, авет која се јавља ученицима. А да би их уверио да је Он Васкрсли исти као Онај Распети, Он им показује Своје руке и ребра“.

Ови ожиљци су цвеће Његове милосрдне љубави

Његово прослављено тело, на којем су заувек задржани ожиљци од клинаца и рез од копља, откривају нам тајинство страдања и дубоку повезаност Крста и Васкрсења, објашњава Блажењејши Патријарх.

Патријарх је скренуо пажњу на то да је „Он  Који је исцелио рођеног слепог и мноштво људи, могао исцелити и ожиљке од клинаца. Зашто Он задржава ожиљке рана које је претрпео на Свом Васкрслом и Прослављеном телу? Да би нам показао да је у Христу тајинство Крста неодвојиво од тајинства Васкрсења, да је Васкрсли тај исти као Распети, и да је Распети и погребен постао Васкрсли.“

Исусови телесни ожиљци су „цвеће Његове милосрдне љубави, која је преобразила болне ране у печате вечности, печате Његове љубави према спасењу света“.

На тај начин Спаситељ „знацима Своје невоље не негира, не искључује или брише опит страдања. Он га само преображава. Његово васкрсло и прослављено тело садржи у себеи Тајинство Крста. А Тајинство Крста изражава славу Христове љубави, славу Његове милосрдне љубави Васкрсењем.“

Тајинства Крста и Васкрсења се налазе једно у другом

„Ово тумачење данашњег јеванђеља, да је Он показао ученицима ожиљке клинаца и рез од копља на Својим ребрима, показује нам тајинство повезаности Крста и Васкрсења. Они нису одвојени једно до другог. Тајинство Крста и Тајинство Васкрсења су једно у другом,“ појаснио је Патријарх.

„Због тога Црква сматра да Христова љубав, пројављена на Крсту, остаје вечна и та понизна, распета љубав која тријумфује Васкрсењем, ту љубав коју нам Он даје у Светој Евхаристији и кроз молитву “, додао је Патријарх.

Што се тиче значења страдања као опита који доводи до духовног раста, патријарх Данило каже: „Свако страдање је привремено, као што је једном речено. После извесног времена оно се завршава. Али страдање никад не пролази. Оно постаје духовна позадина особе која је прошла кроз то страдање и преобразила га. Он га је прихватио и Бог га је благословио и преобразио у духовну зрелост, у захвалност Богу и у искуство духовног раста.“

Патријарх се на крају помолио за све који „осећају да нам Господ Христос долази у Својој милосрдној и смиреној љубави, чак и кад су врата наших домова закључана“.

„Чак и кад нас надвлада страх, ужас, неизвесност, несигурност, Он долази да нам донесе Свој мир. Да нам да Своју светлост, односно, смисао живота, а то је Светлост Христова - да нас преобрази у Своје апостоле, Своје сведоке, Своје посланике, да говоримо свету о Христовој љубави,“ казао је Патријарх румунски на крају својег излагања

Извор: Basilica.ro (за Инфо службу СПЦ са енглеског превела Сања Симић де Граф)