Прослава Светог Прокопија у Рајевом Селу

Рајево СелоЖупања, Бошњаци, Посавски Подгајци... и ево нас напокон у Рајевом Селу. Као слепа улица, село уз саму леву обалу, смештено у завијутку Саве, крајња је тачка Хрватске према БиХ. Како је настало име овога села? Постоји народно предање по којој су пребези из Босне, "раја", стигли овде и основали Рајино, односно Рајево Село. Лепа прича, премда непроверена, но можда је онај ко је те досељенике на обалу Саве пред њима стварно ускликнуо: Овде ћу направити рај од села! И ето нам Рајева Села. И док нам се историја чини мало магловитом и нестварном, садашњост је врло јасна и стварна - данас у Рајевом Селу живи 1.407 становника, а њих трећина су Православни Срби и старија генерација. Дакле, имамо једно старо село. Већина мештана релативно је ниског образовног статуса, а ни економски им просперитет није баш нешто посебно. Мање од 50 посто становника остварује право на пензију, а чак 22 посто нема никаквих редовних прихода. То је сурова чињеница. А некад није било тако. Рајево Село, које је предњачило у односу на осталих девет села Цвелферије, данас је на самом зачељу. Још увек чекају водоводну мрежу, коју имају сва села дреновачке општине, па су по том питању Рајевчани с правом незадовољни. И јавна расвета тек је деломично у функцији. Остала села дреновачке општине добила су чак и мртвачнице, а рајевачка је, кажу им у Општини, у плану.

Највећи проблем има српска мањина - њима нажалост ни асфалтну цесту не желе да доведу. Постоји српски крај у Рајевом селу. Ту се налази црква Светог Прокопија, великомученика.

Управо 21.јула Срби су у овом селу прославили своју храмовну и црквену славу.

Свету литургију у истоименом храму служили су протојереј-ставрофор Душан Колунџић, парох у пензији из Бијелог Брда и парох Рајева села и целе Цвелферије протојереј ПредрагАзап из Винковаца.

Литургији су присуствовали верници из Гуње, Дреноваца и Врбање, из суседних места који чине ову парохију.

Кум овогодишње славе био је Марко Јањић с супругом Тамаром.

Они су припремили обележја српске славе, славски колач и жито, што су присутни свештеници благословили.

 

Прота П.Азап