Реконструисан положај и изглед човека умотаног у Торинско платно

Италијански уметник Сергио Родела предузео је тродимензионалну реконструкцију тела увијеног у познато Торинско платно. Како извештавају италијански медији, поменути вајар је користио официјелне научне податке о платну и помоћу гипсане статуе реконструисао изглед и положај увијеног покојника.

На основу реконструкције, мушкарац је био висок 1,80 m, витак и мишићав, подигнуте главе, благо повијених леђа и благо кривих ногу. Медицинари Универзитета у Падови, који су учествовали у реконструкцији, држе да овакав положај тачно одговара положају посмртне укочености онога који је умро на крсту. Како су рамени зглобови човека били ишчашени, то је било могуће да руке буду положене преко стидног дела тела, без њиховог повезивања.

Роделова реконструкција није први покушај пластичне репродукције тела умотаног у Торинско платно. Ђулио Фанти, доцент за механички и термички поступак мерења на Универзитету у Падови и већ две године вођа једног пројекта, сматра да поменута реконструкција понајвише одговара оригиналном стању тела и да је врло прецизна.

Торинско платно се од стране верника поштује као реликвија – платно у којем је Исус након распећа сахрањен. Већ деценијама се научници споре око аутентичности.

Извор: Катпрес (с немачког превео Марко Делић, докторанд теологије на Универзитету у Тибингену)