Слава капеле Светог Јована Богослова у Горажду

Слава капеле Светог Јована Богослова у Горажду
Слава капеле Светог Јована Богослова у Горажду
Слава капеле Светог Јована Богослова у Горажду
Слава капеле Светог Јована Богослова у Горажду

Дан успомене Светог апостола и јеванђелисте Јована Богослова је прослављен у капели посвећеној том апостолу љубави и крајње оданости у Горажду на Дрини. Првобитну цркву у Горажду подигли су Руси избегли после окотобарске револуције и грађанског рата. Једна значајна група избеглих Руса сместила се у Горажде, где су живели, радили и подигли цркву 1929. године. Безбожници, послератни комунист, цркву су претворили у биоскоп 1946. године.

Садашња капела, која се сматра наследницом оне од комуниста узурпиране цркве, иако није на истом месту, подигнута је 1975. године на месту старог парохијског дома у Горажду порушеног 1973. године. У рату 1992-1995. године капела је оштећена и девастирана од стране муслиманских паравојних формација. Обновљена је 2006. године.

На дан успомене Светог Јована Богослова, крсне славе капеле, Горажде је посетио Високопреосвећени Митрополит дабробосански г. Хризостом, који је служио свету архијерејску Литургију и проповедао Реч Божју. Саслуживали су архимандрит Лука Бабић, јереј Божидар Тановић и ђакон Василије Пајовић. Како сведоче најстарији Горажданци, то је била прва Литургија коју је служио један Митрополит у Горажду. Сви су пре митрополита Хризостома богослужили у храму Светог Георгија у Доњој Сопотници, који је парохијски храм горажданске парохија, а капела у Горажду води се као филијални храм.

-Нико ни прије нити послије Светог апостола Јована. није се винуо толико у висине божанске теологије. Он се није бавио само са овоземаљским животом, радом и учењем  Господа Исуса Христа, као што су то радила тројица синоптичара (Матеј, Марко и Лука) већ он излаже и доноси нам Истину да је Исус Христос из Назарета оваплоћени Син Божји. Он попут грчких и других философа старог вијека хоће да спозна Почетак. Шта то бјеше у Почетку? Он на ово постављено питање одговара па каже: У почетку бјеше Логос, и Логос бјеше у Бога, и Логос бјеше Бог... Ову велику грчку ријеч Логос ми преводио са ријечју Ријеч. Међутим, скромност и скученост наше ријечи Ријеч не може да искаже ширину и узвишеност грчке ријечи Логос која у себи садржи узвишени смисао Науке. Отуда се све наше научне дисциплине завршавају управо грчим суфикосом логија, као нпр. антропологија, геологија... И даље Свети Јован Богослов свједочи: И логос постаде тијело и настани се међу нама, и видјесмо славу његову, славу као Јединороднога од Оца, пун благодати и истине! Управо на овој и оваквој теологији Светог апостола и јеванђелиста Јована базирано је учење Цркве и о Богу и о Христу и о човјеку. Зато он и јесте први и највећи богослов Цркве Христове, бесдио је митрополит Хризостом.

Извор: Митрополија даборбосанска