Славићу име Божје у песми, величаћу Га у хвали (Пс.69:30)
Хор и ансамбл Аллилуиа основани су недавно - 2014. године, али ипак, у том кратком временском периоду успели су да се наметну као један од најбољих састава који се бави извођењем православне духовне музике у нас.
Предвођени диригентом Милицом Радивојевић, на последњем наступу у Руском дому приказали су цео опсег свог деловања. Могло би се рећи да је управо овај концерт представљао и својеврстан резиме досадашњег деловања хора. Музички део програма био је надограђен и рецитовањем Химне љубави Светог апостола Павла, као и одломака из књиге Молитве на језеру Светог владике Николаја Велимировића. Динамички усклађено, укусно и уз изврсну дикцију ове текстове је публици представила Драгана Ратковић. Програм концерта водила је Кристина Џоковић.
Избор програма био је добро осмишљен, са очигледном потребом да се покрије што шири опсег уметничке праксе извођења духовне музике, а да се са друге стране не изгуби нит са богослужбеном свакодневницом црквеног живота. Пре свега би требало истаћи две изузетне композиције, класике српске музике који ретко могу да се чују: Глас Господен на водах Петра Коњовића и Тебе појем Косте Манојловића. У првој од њих, хор је показао оно што је карактеристично за звук овог састава у целини. Звучни односи између деоница до крајњих граница били су усклађени. У оквиру нешто гушће фактурне слике ове композиције, сваки од гласова јасно је дошао до изражаја. Респонзоријално певање у другој композицији изведено је уз смењивање етеричног и меканог звука хорског ансамбла са солистичком деоницом коју је тумачио баритон Александар Новаковић. Плутајући и треперав хорски звук, у склопу са наглашеном мелодијском линијом у трећем духовном стиху Скажи ми Господи Марка Тајчевића којег је извео баритон Алекса Васић, довела је до остварења молитвеног карактера представљеног у широком динамичком распону. Слично би се могло рећи и за извођења неких од композиција савремених српских аутора, као што су Херувимска песма Владимира Милосављевића коју је певала сопран Јована Чуровић или Милост мира коју је извела сопран Маја Мијатовић.
Иако би програм концерта хора Аллилуиа могао да се разматра према историјском или националном параметру, намеће се поређење према типовима исказивања молитвених расположења која би могла да се поделе на два основна: медитативни и егзалтирани. Управо су бројне нијансе, остварене у оквиру ова два вида приказивања религиозности, оно што интерпретацију овог хора чини јединственом. Склад између вертикалних сазвучја и експресивне мелодијске линије, свој најбољи вид исказивања достигнут је у композицијама Величаније Стевана Мокрањца и Богородице Дјево Сергеја Рахмањинова. С друге стране, врхунац егзалтираности остварен је скандирајућим истицањем текста Тебе Бога хвалим у истоименој композицији Стевана Мокрањца. Право изненађење представљало је извођење нумера Достојно јест Петра Динева, као и Хвалите Господа Александра Архангелског. Реч је о нумерама које су због своје једноставности и благих хармонских покрета изразито прикладне за извођење током црквене службе. И најзад, део концерта био је посвећен и старијим црквеним напевима, као што су Приидите који припада традицији раног руског вишегласа, Пасхални канон - српски напев изведен уз аранжманске интервенције Милице Радивојевић и напев Аллилуиа Исаије Србина којег је извела Ана Рашковић.
Веома увежбан хор Аллилуиа на концерту се приказао као усклађен састав стабилне интонације. Велику палету изражајних средстава коју хор поседује, диригент Милица Радивојевић успела је на прави начин да каналише и артикулише.
У делу концерта названом Интермецо, наступио је ансамбл Аллилуиа којег чине Милица Радивојевић, Јелена Марић и Милица Јовичић. У питању су три, до крајњих граница усклађена и изражајна гласа која фасцинирају сведеношћу на најприроднија, и у ствари и најлепша својства људског гласа. Њихова извођења наиме, лишена су украса и ефеката који би додатно и непотребно „улепшали“ извођења композиција српских и руских аутора. Ретка особина у савременој пракси извођења духовне музике јесте остваривање склада између музичких и оних, речима необјашњивих, трансцендентних својстава која се тичу саме духовности. Инсистирати само на лепоти мелодија или сазвучја, а не дотаћи неисказиву суштину која је при том и најближа апстрактним музичким својствима, представља извођачки промашај. Хор и ансамбл Аллилуиа са диригентом Милицом Радивојевић, успели су да направе склад између оба ова својства, која заправо треба да буду јединствена и нераздвојива целина. Иако се главним мерилима успешности концерта сматрају пуна сала и овације публике, што у овом случају није изостало, сугестивно истицање различитих наличја духовности је особина коју овај концерт издваја као веома успео.
Хор и ансамбл Аллилуиа основан 2014. године са благословом мати Веронике, игуманије средњевековног манастира Горњака (задужбине Светог кнеза Лазара), тежи истраживању првенствено православне духовне музике, негује и промовише најпре домаће али и стране ауторе док репертоар обухвата најпре композиције српских, руских, бугарских и грчких аутора од XIV do XXI века али и многе друге. Назив ансамбла Аллилуиа (Алилуја) је реч јеврејског порекла и значи „Хвалите Господа“ што представља и изворну идеју хора. Ансамбл тренутно наступа најчешће у виду женског триа, док је хор првенствено мешовитог састава. Хор и ансамбл чине певачи који изнад свега поседују посебан афинитет према оваквој врсти музике као и вишегодишње искуство на пољу концертнте и богослужбене православне музичке праксе. Оснивач и диригент је Милица Радивојевић. Иако млад, Хор и ансамбл Аллилуиа је за релативно кратко време остварио богат репетоар. Међу значајнијим наступима истичу се: шести и седми Васкршњи концерт у храму Светог Саве (Београд, 2014 и 2015), затварање Духовских свечаности на Калемегдану (Београд, 2014 И 2015), Спасовданска свечаност при Вазнесењаком храму у (Београд, 2015), Храм Светог архангела Гаврила (Београд, 2015), Храм Светог Марка у Београду - крипта (2015), Саборни храм Светог архангела Михаила (Београд, 2015), Саборни храм Светог Николе у Карловцу (Хрватска, 2015), Манастир Богородице Тројеручице у Доњем Будачком (Хрватска, 2015), Трсатска тврђава у Ријеци (Хрватска, 2015), Манастир Гомирје (Хрватска, 2015), Отварање Бољшој фестивала у Дрвенграду (Мокра Гора, 2015), Отварање музичке манифестације Јесен на Чукарици (Београд, 2015), Бањалучке хорске свечаности (Бањалука, 2015), Свечана академија Три века духовности Срба у Даљу (Даљ, Хрватска 2015), Промотивни наступ Музичког састава Ступови (Београд, 2015) и многи други. Ансамбл је добитник награде „Војислав Илић“ за аутентично извођење духовне музике приликом учешћа на двадесетпрвом фестивалу „Хорови међу фрескама“ (2015). Такође, Аллилуиа је истовремено на истоименом фестивалу добитник посебне похвале у категорији великих хорова. Хор и ансамбл Аллилуиа је такође и добитник захвалнице Његове Светости Патријарха Српског г. Иринеја за рад посвећен очувању српског црквеног појања и великог дела нашег највећег композитора Стевана Мокрањца (2014), као и повеље за учешће на Бањалучким хорским свечаностима (2015).
Милица Радивојевић
Милица Радивојевић завршила је студије дириговања на Факултету музичких уметности у Београду где је тренутно и студент специјалистичких студија (дириговање). Такође је завршила и мастер студије из симфонијског дириговања на Универзитету за музичке и извођачке уметности у Грацу (Аустрија). Као један од најбољих студената била је стипендиста Министарства просвете као и Фонда за младе таленте „Доситеја“. На пољу симфонијског и хорског дириговања усавршавала се са врсним стручњацима различитих култура. Остварила је наступе и сарадњу са истакнутим ансамблима у земљи и иностранству. Tоком сезоне 2013/14. ангажована је у Опери Народног позоришта у Београду као асистент диригента хора. Педагошко искуство стиче током школске 2014/15 године као наставник у Музичкој гимназији Станковић из Београда, а такође и као наставник у школи Креативно перо у Београду и Основној школи „Владимир Обрадовић Камени“ (Београд) где је тренутно ангажована. До данас је диригент хора при храму Светог архангела Гаврила у Београду, као и хора и ансамбла Аллилуиа из Београда чији је диригент и оснивач.
Срђан Тепарић