Вести из епархија

Зашто Срби нестају

По благослову Његовог Преосвештенства Епископа далматинског Г. Фотија дана 4.априла 2009. године на отвореној трибини Богословије Света Три Јерарха у манастиру Крки одржано је предавање на тему „Зашто Срби нестају". Предавање је одржала мр Биљана Спасић из Крагујевца.

Заједничка исповјест и причешће свештенства Епархије бихаћко-петровачке

Поводом заједничке исповјести и причешћа свештенства Епархије бихаћко-петровачке у Катедралном храму Светих Апостола Петра и Павла у Бос. Петровцу служена је Света Архијерејска Литургија којом је началствовао Његово Преосвештенство Епископ Хризостом уз саслужење више свештеника и свештеномонаха подручне Епархије.

Благовештењски сабор у манастиру Бешка

У манастиру Бешка на Скадарском језеру 5. априла 2009. године одржан је традиционални Благовештенски сабор, који је почео Светом архијерејском литургијом. Служили су Његово Високопреосвештенство Архиепископ Цетињски и Митрополит Црногорско-приморски Г. Амфилохије и Његово Преосвештенство Епископ Нишки Г. Иринеј са свештенством и уз молитве учешће неколико стотина вјерника из Подгорице, Бара, Београда, Крушевца, Ниша и других мјеста Црне Горе и Србије.

Митрополит Амфилохије служио у Режевићима

Његово Високопреосвештенство Архиепископ Цетињски Митрополит Црногорско-приморски Господин Амфилохије служио је 3. априла 2009. године са свештенством Свету службу Божију у манастиру Режевићи. У току литургије Владика је у архипастирској бесједи тумачио посебну херувимску пјесму која се разликује од оне у литургији Светог Јована Златоуста и која се поје у склопу Свете литургије пређеосвећених дарова.

Саопштење за јавност ЦО цетињске Митрополије црногорско-приморске

Није нам јасно ко је, и због чега, дао саопштење о наводном „попуњавању" самозваног одбора „ЦПЦ" члановима Бајичког Црквеног одбора Митрополије Црногорско-приморске? Имамо сазнања да је прије десетак дана један дио мјештана Бајица у просторијама Мјесне заједнице одржао састанак, у смислу консултације грађана, рођака и пријатеља, а поводом учесталих сукоба око цркве Светог Јована Крститеља, са циљем да сачувају братственички мир, елементарну сарадњу и људски договор. На том састанку нијесу, ни приближно, били присутни сви мјештани Бајица, а да и не говоримо о свим припадницима племена Бајица (макар онима који живе у Црној Гори), који имају своје гробно мјесто пред поменутом црквом. Ова чињеница не умањује значај самог покушаја да се, кроз један овакав састанак, пронађе заједнички језик. Међутим, да ли један овакав скуп, у овако суженом саставу, има право да доноси све те „закључке", „одлуке", и у чије име?