Вирус корона – тема аустријских теолога

После шока од коронске пандемије и ограничавања  људи заштитним мерама у свакодневном животу, сада настају и фундаментална разматрања о вирусу, његовим узроцима и последицама - и то са стране теологије. Попут Рајнхолда Естербауера из Беча или Бечлике Регине Полак, теолози који предају на аустријским факултетима тренутно дају прилоге о дискусији на Интернету бавећи се  аспектима као што су „Божја казна", разоткривањем капиталистичке тржишне логике или ствари које траже држава, а које су подређене општем добру.

Библијски научник из Граца Ирмтрауд Фишер одговара на питање о којем се у последње време неколико пута расправљало, да ли се катастрофе и епидемије могу оправдано тумачити као Божја казна. Многи библијски, нарочито пророчки текстови, који се у књижевности могу назвати катастрофом, могу се читати помоћу „траума ерминеутиком“: „Тамо трауматизовани људи говоре о Богу који је све невоље послао као казну за почињено безакоње и неморал“. Ово је стратегија за превазилажење кризе како она не би постала још тежа. Проналажење кривице за себе уместо да се за „слабог“ моли од Бога ефикасна заштита, према Фишеру, може бити почетак да могу поново да делујем: „Јер ако сам учинио нешто што се догодило, то могу у будућности избегавати  и донекле бити  сигуран да се више нећу наћи у сличној ситуацији.“

Наравно, према теологу, пандемија се може назвати шибом Божјом за оне за које је то први излаз из кризе током вербализације оног што је доживело. „Свако ко покуша уверити трауматизиране људе да невољу схвате као казну Божју, неодговорно повећава њихов ментални терет и - како учи књига Јова - потпуно је теолошки погрешно.“

Одакле патња једно је од великих питања човечанства, које ће у временима пандемије „постати важно за друштво у целини, чак и после дугог периода благостања“, рекао је Фишер.

Извор: Kathpress.at (с немачког Информативна служба Српске Православне Цркве)