Освећење просторија ЈАТ Ервејза
Са благословом и у име Његове Светости Патријарха српског г. Иринеја, Његово Преосвештенство Епископ Митрополије аустралијско-новозеландске г. Иринеј је, са парохијским свештеником протојерејом-ставрофором Рајком Недићем, обавио освећење просторија Јат ервејз (Air Serbia)
Епсикоп Иринеј је запосленима у националној авио-компанији пренео благослов Његове Светости и пожелео им да убудуће још боље сарађују у свету и лете на што већем броју дестинација.
86. година постојања
Друштво за ваздушни саобраћај ,,Аеропут“, чији је наследник Јат ервејз, основано је 17. јуна 1927. Први цивилини ваздухопловни лет у Краљевини Југославији ,,Аеропут'' је обавио 15. фебруара 1928. на релацији Београд-Загреб.
Двадесет година касније, 1. априла 1947, полетели су авиони на првим послератним линијама компаније ,,Југословенски аеротранспорт“ (ЈАТ), који од 8. августа 2003. носи назив Јат ервејз.
ЈАТ је отпочео саобраћај са два авиона Ц-47 претворена у ДЦ-3 и два јункерса ЈУ-52. Флота је те 1947. појачана с још једним ЈУ-52, четири ДЦ-3 и једним неадаптираним Ц-47 предвиђеним за превоз робе.
Три каравеле су ушле у ЈАТ-ову флоту 1963, а шест година касније и први Дагласов ДЦ-9. Из флоте се повлаче последњи ветерани клипне флоте ДЦ-3 и конвери. Укључењем у флоту млазног, великог боинга Б-707 г. 1970. уведене су прве чартер линије са карактеристикама редовног саобраћаја. ЈАТ је повезао бившу државу југословенских народа са Северном Америком, а увођење 1978. године првог широкотрупног авиона, Дагласовог ДЦ-10-30, било је почетак једне од најзначајнијих етапа у развоју ЈАТ-а.
ЈАТ међу првим компанијама у Европи набавља авион за средње дистанце Б-737, чиме су створени предуслови за експанзију саобраћаја у готово свим правцима. Значајно се повећавају постојеће линије у Европи, на Блиском истоку, у Африци, а потом се шири и мрежа линија према Америци, Канади, Аустралији.
Авиони ЈАТ-а саобраћали су крајем осамдесетих година на више од 300 линија, од којих су две трећине биле међународне. У годинама рекорда, 1987/88/89, ЈАТ је повезивао Југославију са 61 дестинацијом света на пет континената, превозећи годишње пет милиона путника и четрдеест шест хиљада тона робе. У том периоду ЈАТ се високо котирао на лествици највећих авиопревозника Међународне асоцијације авиопревозника (ИАТА) и Асоцијације европских авиопревозника (АЕА), међу тридесет једном у свету и десет у Европи.
Почетком деведесетих година следи период распада СФРЈ што се посебно одражавало на ЈАТ, који у време санкција УН није летео. Ипак, већ 1994. г. ЈАТ је обновио дестинације. Прекид саобраћаја десио се још једном, 1999. због бомбардовања СР Југославије.
После свега, Јат ервејз је увек и поново полетао као Европи и свету. Међународна асоцијација за ваздушни саобраћај (ИАТА) доделила је Јат ервејзу 2005. ИОСА сертификат за највише ваздухопловне стандарде у домену безбедности ваздушног саобраћаја и техничког одржавања. У децембру 2008. сертификат је обновљен, чиме је Јат постао прва авиокомпанија на свету која је обе контроле прошла без иједне неусаглашености било са којим од 800 међународних стандарда. ИОСА сертификат је поново добијен 2010. и 2012.
С циљем да унапреди и осавремени своје услуге, Јат ервејз је увео резервације и продају карата путем Интернета, чиме следи савремене тржишне тенденције националне компаније која лети ка више од тридесет евромедитеранских градова и превози путнике на аеродроме који су најближи жељеним дестинацијама. Флексибилна политика цена, бројне промотивне акције и могућност јефтинијег путовања уз раније планирање путовања, најбољи су израз захвалности националне компаније за разумевање и подршку верним путницима.