Срби са централног Косова и данас без воза

Март 07, 2008 - Због спора 'Железница Србије' и УНМИК железница, воз из Косова Поља ни данас, четврти дан за редом, није кренуо према Лешку, крајњој станици на северу Косова и Метохије.

Железничка линија Косово Поље - Лешак је једна од најсигурнијих веза Срба из централног Косова са севером покрајине и централном Србијом.

На железничкој станици у Звечану јутрос су се, пети дан за редом, окупили Срби, радници железнице који на тај начин дају подршку Ј.П. 'Железница Србије', истовремено изражавајући протест због једностраног проглашења независности Косова и Метохије.

Управа 'Железница Србије' тражи да њени возови саобраћају из централне Србије до Звечана.

На јучерашњем састанку у Београду представници 'Железница Србије' и УНМИК-а нису постигли договор.

Директор 'Железница Србије' Миланко Шаранчић је изјавио да коначног договора није било, јер је представник УНМИК-а затражио да прво обавести надлежне и да од њих добије одговор на захтеве 'Железнице Србије'.

Према речима Шаранчића, негативан одговор ставио би у 'пат позицију' УНМИК, који нема људство да организује железнички саобраћај, али и 'Железнице Србије' које неће моћи да организују превоз наших сународника на северу Косова.

Шаранчић је подсетио да 'Железнице Србије' имају све формалне, правне и суштинске разлоге за преузимање надлежности на пругама на северу Косова.

Он је подсетио да 'Железнице Србије' на Косову и Метохији имају 466 радника и да су сви они раскинули уговорне обавезе са УНМИК-ом и потписали уговоре о раду са српским железницама.

'УНМИК у последњих девет година ништа није уложио у одржавање железничке инфраструктуре', рекао је Шаранчић и додао да стручњаци железнице обилазе терен да би утврдили да ли су потребне одредјене интервенције.

У власништву 'Железница Србије' налазе се 330 километара пруге на Космету, 33 железничке станице, један помоћни воз, 38 различитих локомотива, 45 путничких и више од 600 теретних вагона.

Та имовина је, према Резолуцији 1244 Савета безбедности УН, само предата УНМИК-у на коришћење, али се и даље води у влашништву 'Железница Србије'.

Извор: www.rts.co.yu