Срби са централног Косова и данас без воза
Март 07, 2008 - Због
спора 'Железница Србије' и УНМИК железница, воз из Косова Поља ни данас,
четврти дан за редом, није кренуо према Лешку, крајњој станици на северу Косова
и Метохије.
Железничка линија Косово Поље - Лешак је једна од најсигурнијих веза Срба из
централног Косова са севером покрајине и централном Србијом.
На железничкој станици у Звечану јутрос су се, пети дан за редом, окупили Срби,
радници железнице који на тај начин дају подршку Ј.П. 'Железница Србије',
истовремено изражавајући протест због једностраног проглашења независности
Косова и Метохије.
Управа 'Железница Србије' тражи да њени возови саобраћају из централне Србије
до Звечана.
На јучерашњем састанку у Београду представници 'Железница Србије' и УНМИК-а
нису постигли договор.
Директор 'Железница Србије' Миланко Шаранчић је изјавио да коначног договора
није било, јер је представник УНМИК-а затражио да прво обавести надлежне и да
од њих добије одговор на захтеве 'Железнице Србије'.
Према речима Шаранчића, негативан одговор ставио би у 'пат позицију' УНМИК,
који нема људство да организује железнички саобраћај, али и 'Железнице Србије'
које неће моћи да организују превоз наших сународника на северу Косова.
Шаранчић је подсетио да 'Железнице Србије' имају све формалне, правне и
суштинске разлоге за преузимање надлежности на пругама на северу Косова.
Он је подсетио да 'Железнице Србије' на Косову и Метохији имају 466 радника и
да су сви они раскинули уговорне обавезе са УНМИК-ом и потписали уговоре о раду
са српским железницама.
'УНМИК у последњих девет година ништа није уложио у одржавање железничке
инфраструктуре', рекао је Шаранчић и додао да стручњаци железнице обилазе терен
да би утврдили да ли су потребне одредјене интервенције.
У власништву 'Железница Србије' налазе се 330 километара пруге на Космету, 33
железничке станице, један помоћни воз, 38 различитих локомотива, 45 путничких и
више од 600 теретних вагона.
Та имовина је, према Резолуцији 1244 Савета безбедности УН, само предата
УНМИК-у на коришћење, али се и даље води у влашништву 'Железница Србије'.
Извор: www.rts.co.yu