Саопштења
Митрополит Амфилохије о одбеглим монасима и монахињама
26. Август 2010 - 10:46"Чега се паметан стиди, тиме се неразуман поноси"
Једно од основних својстава истинског православног монаштва јесте „стаменост мјеста" и кроз то утврђивање у вјерности Христу и свом спасењу. Уосталом, не само монах него и дрво које се пресађује - плода не доноси. Само људи утврђени у истинској вјери и у начину живљења по вјери, могу расти и сазријевати духовно. Отуда древни обичај на Светој Гори: монах, послије пострига у манастиру, добија благослов да се поклони светињама, да се попне на врх Атоса, гдје је храм Преображења, да се врати у обитељ свог покајања, и да ту остане - до смрти. На толико мјеста налазимо, у древном Отачнику са изрекама египатских пустињских Отаца, савјет искусних стараца монасима који су у искушењу да напусте мјесто свога покајања, под разним, па на први поглед и оправданим изговорима, - да остану у својој келији: сједи у келији, једи и пиј, али келију не напуштај; она ће те научити реду и поретку и привести спасењу. И данас, приликом монашења у мали ангелски образ, онај који се монаши тврдо обећава да ће уз Божију помоћ остати у својој обитељи или оној која ће му по послушању бити дата.
Патријарх српски Иринеј упутио изразе саучећа поводом упокојења генерала Пјера Мари Галоа
26. Август 2010 - 9:54Поводом упокојења генерала Пјера Мари Галоа, великог пријатеља српског народа, Његова Светост Патријарх српски Г. Иринеј упутио је породици генерала и народу Републике Француске изразе дубоког саучешћа у име Светог Синода Српске Православне Цркве, српског народа, као и у Његово лично име.
Патријарх Иринеј послао телеграм саучешћа поводом упокојења Митрополита Христофора
24. Август 2010 - 12:10Његова Светост Патријарх српски Г. Иринеј, заједно са свим члановима Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве, упутио је телеграм саучешћа Епископском савету Српске Православне Цркве у Северној и Јужној Америци, клиру и верном народу Митрополије либертвилско-чикашке поводом упокојења Митрополита Христофора.
Епископ бачки Иринеј: „Лобирање“ Томе Филе и пратећа питања
13. Август 2010 - 14:30Информативна служба Епархије бачке доноси текст одговора Његовог Преосвештенства Епископа бачког г. др Иринеја на питања г-ђе Бранкице Ристић, новинарке Курира и Гласа јавности, и на слична питања г-ђе Викторије Трифуновић, новинарке Танјуга, о наводном лобирању адвоката Томе Филе у корист такозване Македонске Православне Цркве.
1. Господин Тома Фила најавио је да је формирао лоби групу са македонским амбасадором у Србији која би помогла превазилажењу проблема који постоје између СПЦ-а и Македонске Цркве.
Да ли је било неких разговора на ову тему између две Цркве?
Епископ Иринеј: О наводном формирању „лоби-групе" од стране г. Томе Филе, чији би циљ, опет наводно, требало да буде „посредовање" између вођства црквеног раскола у Републици Македонији и Српске Православне Цркве не знам ништа осим онога што произилази из неодређених и двосмислених медијских вести које прочитах, а које је у међувремену сãм г. Фила демантовао. Једно је сигурно: да је г. Фила, иначе угледни и с правом признати београдски адвокат, заиста намеравао да „лобира" у једном црквеном спору, била би то крајње необична, а уз то сасвим нереална намера. Јер, питања црквеног устројства, ма каква била, а поготову она болна, комплексна, недохватна за профану правно-политичку логику и праксу, не решавају се никаквим и ничијим лобирањем него само и искључиво изнутра, из дубине, из духа и слова еклисиолошко-канонских норми и на темељу многовековног духовно-благодатног искуства саме Цркве, непогрешиво израженог у одлукама њених васељенских и помесних сабора, као и у примеру и учењу њених Отаца и Учитеља. Српска Црква се из принципијелних разлога никада до сада није користила услугама лоби-група и политички мотивисаних организација (при чему апстрахујем лобирање извесног Џејмса Џатраса у Америци, вршено у своје време по налогу владике Артемија, али без знања и одобрења Светог Синода или Сабора), а ако је веровати скорашњим медијским вестима, ни црквено вођство у Скопљу, које је у расколу са Српском Православном Црквом, није тражило било какве лобистичке услуге г. Филе.
Службено и уједно лично писмо Епископа бачког Иринеја Епископу умировљеном рашко-призренском Артемију
23. Јул 2010 - 0:11
ИНФОРМАТИВНА СЛУЖБА
СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ
Бр. 23
22. јул 2010.
у Београду
Његовом Преосвештенству
умировљеном Епископу рашко-призренском
господину др Артемију
Манастир Шишатовац
Предмет: захтев да Информативна служба Српске Православне Цркве објави текст Мало уздарје: одговор на нападе епископа Атанасија
Ваше Преосвештенство,
Јуче, 21. јула, у Информативну службу Српске Православне Цркве приспео је, електронском поштом, Ваш текст Мало уздарје: одговор на нападе епископа Атанасија, уз Ваш пропратни акт, којим, позивајући се на Закон о медијима и на морално начело да се чује и друга страна, молите да Информативна служба Српске Православне Цркве објави Ваш гореспоменути текст.
Иако Вам је знано, Преосвештени брате и саслужитељу, да је потписник ових редака у Светом Синоду одговоран за рад Информативне службе, Ви свој допис нисте упутили истоме него сте га доставили безлично, Информативној служби као установи, те остаје нејасно зашто у свом кратком пропратном акту употребљавате личну заменицу Ви и присвојну заменицу Ваш (са великим почетним словом) када немате у виду конкретног личносног адресата него установу. Нећу Вам одговорити по начелу реципроцитета - ни безлично, ни преко Вашега јерођакона Дамјана, ни преко неког од уредникâ или сарадникâ Информативне службе - него лично и непосредно, поштујући основни протоколарни ред и, више од тога, дужни однос према епископском чину и достојанству, при чему никаквог значаја нема то да ли је неко епархијски, викарни, умировљени или чак титуларни епископ.
Мало уздарје - одговор на нападе Владике Атанасија
23. Јул 2010 - 0:01настој у добро време и у невреме,
покарај, запрети, умоли
са сваким сношењем и учењем"
(II Тим. 4, 2).
Овај богонадахнути и богомудри савет светог апостола Павла, упућен његовом ученику Тимотеју, епископ др Атанасије (Јевтић) схватио је на себи својствен начин, као и многа друга места из богонадахнутих књига Светога Писма и делâ светих Отаца Цркве Свете Православне. Он заиста не пропушта прилику да „у време и у невреме" нападне, извређа, оклевета, облати... свакога онога ко беспоговорно не усвоји његов начин мишљења, делања и живљења у Цркви Бога Живога, ко не пристане да му се по свему усличи, да буде његова „слика и прилика", поготову ако је још и његов „брат".