Кардинал Милер критикује немачку теологију
Ранији највиши управитељ Римске конгрегације за догматска питања, кардинал Герхард Лудвиг Милер, оштро је критиковао немачку теологију. Дешавања и уредбе у вези са теологом и језуитским фратром Ансгаром Вухерпфенигом окарактерисао је као пуко „трабуњање“. -Такве уредбе се провлаче „уз помоћ тактичких игара“, иако се косе са догматским истинама, казао је Кардинал.
Спорни језуит је реизабран за ректора Теолошког факултета „Санкт Георген“ у Франкфурту. Неопходна објава о неспорности („nihil obstat“) од стране Ватикана такође је изостала. Тек у новембру је саопштено да Вухерпфениг и даље врши функцију ректора.
Сем тога, кардинал Милер критикује немачку теологију и сматра је потпуно нерепрезентативном за универзалну Католичку цркву. -Такозвани немачки црквењаци, у сопственој комичној прецењености, и даље сањају како могу да доцирају свима редом и буду водећа снага васцелој Цркви. Уствари, време је да смерно почну да уче од других како остати веран и доследан речи Божјој. Научни квалитет у Шпанији, Италији, Пољској, па и САД истог је ранга, ако не и вишег. Теолошки подмладак у Немачкој је под притиском. Црква не узима најбољег кандидата из дотичне области, већ идеолошки подобног. Ко нема антиримску страст, није део нас, појашњава Кардинал.
Кардинал Милер тражи од теолога са нејасним и расплинутим секуларистичким представама живота да се преобрате. Другим речима, „да макар покажу своју величину тако што ће се одрећи професуре, а бискупски кандидати одбити чин који им је понуђен.“
Ни стање бискупских конференција није ништа боље, неретко врло мучно. Размена мишљења своди се на анегдоте. Богословље, малтене, не игра никакву улогу. Додуше, има бискупа са високим интелектуалним способностима, али „они, по правилу, бивају готово систематски удаљени од одговорних позиција“. -Стручност се у теологији не цени. Више се сматра мањкавошћу у служби пастира, упркос важности теолошког поимања и погледа на свет у конкретном времену које оспорава смисао вере, додао је кардинал Милер.
Кардинал надаље каже да постоји „комплекс ниже вредности римског света спрам германског са својим новцем и некадашњим теолошким угледом. Германски теолошки углед води Немце у правцу препуштања себе самима, „као што су некада стари Римљани препустили Германе сопственом раздору“.
Извор: kathpress (превео с немачког јереј Никола Баловић, парох у Фелдкриху)