Kaрдинал Кох критикује теолошку онемелост у вези са короном
У корона-пандемији остајe читав niy отворених теолошких питања, налази швајцарски кардинал Курт Кох
Једноставном констатацијом да ово није Божја казна теолошка дебата не може бити окончана, пише кардинал Кох у актуелном издању „Vatican-Magazin“. ”Укупно узев, у односу на пандемију влада унутар Цркава извесна онемелост у погледу питања вере”, примећује Кох. Многи теолози и други представници Цркава опиру се ”да Бога доведу у везу са короном и да рескирају некакво религиозно тумачење”. И уколико уопште, онда су многи пребрзо опорекли свемоћ Божју, ”јер како је могуће да Бог који воли људе, допушта да корона као бич Божји наноси толику патњу и смрт сиромашних, старих и болесних људи?”
Суптилни гностицизам
Иза актуелне теолошке немости Кох претпоставља премису, ”Бог сам делује кроз дух људи”; на све телесно-материјално Он не утиче. Овакав теолошки поглед је Бенедикт XVI (2005-2013) критиковао као ”суптилни нови гностицизам”, који тешко може да говори о чудима или о васкрсењу Христа. У овом контексту одбија Кох, који је председавајући Папског екуменског савета, критику која је упућена папи Фрањи за његову вечерњу молитву од 27. марта на усамљеном тргу Св. Петра. Међу осталима је теолог Магнус Стрит критиковао јединствени евхаристијски urbi-et-orbi-благослов папе. ”Оваква епидемија ће од стране медицине и медицинског напретка бити сузбијена, али не кроз молитву”, као што је саопштио у једном интервјуу за новине.
Благодат и природа у правом односу
Кардинал Кох мисли да да је овакав став ”такође фундаменталистички”, као и принципјелно одбијање хигијенских и медицинских мера предострожности. За католике, који однос благодати и природе у правом односу сагледавају, разуме се само по себи, да молитве не одмењују вакцину и хигијенске мере. Ово дакако важи и обрнутом смислу.
о. Анатол