Наука

Састанак митрополита Амфилохија са студентима и постдипломцима богословских факултета

Састанак митрополита Амфилохија са студентима и постдипломцима богословских факултета
Састанак митрополита Амфилохија са студентима и постдипломцима богословских факултета
Састанак митрополита Амфилохија са студентима и постдипломцима богословских факултета
Састанак митрополита Амфилохија са студентима и постдипломцима богословских факултета

На Обрезање Госпосње и дан Светог Василија Великог, у недељу 14./1. јануара 2018. године, после свете Литургије у Цетињском манастиру, у просторијама Митрополије црногорско-приморске одржан је редовни годишњи састанак студената, постдипломаца и доктораната богословских факултета са митрополитом Амфилохијем, који су примљени за Митрополију црногорско-приморску.

Свештеник Вукман Петровић: Човек и невреме

Прво је Бог створио свет и добро беше веома. А онда је, на крају шестоднева,  створио човека као своју икону, који ће бити господар од риба морских и од птица небеских и од стоке и од цијеле земље и од свијех животиња што се мичу по земљи. Човек је створен да буде господар свега створеног, то значи да буде домаћин природе.

Шта значи реч домаћин? Домаћин је онај који подиже, ствара дом- дом праведности, дом радости, дом верности, дом послушности Истини, дом гостољубља, дом молитве. Ако у себи не гради ове врлине онда домаћин престаје бити домаћин, јер домаћи његови више у њему не виде љубав, због тога пате и тугују, због тога страдају.

Пресвета Богомајка - заштитница васцеле творевине

Шта да Ти принесемо Христе, зато што си се на земљи јавио као човек нас ради? Свака од створених твари приноси ти благодарење: Ангели –песму, небеса – звезде, мудраци – дарове, пастири – чудо, земља -пештеру, пустиња – јасле, а ми Богомајку Дјеву! Ти који јеси пре векова, Боже, помилуј нас. (из службе празника Рождества)

Свети Јован Златоусти: На дан рођења нашег Спаситеља Исуса Христа

Што су праоци још давно са болом очекивали, што су пророци предсказивали a праведници желели да виде, то се на данaшњи дан збило и стварно испунило. “И Бог се на земљи јави и с људима поживје (Вар. 3, 38).

Радујмо се, дакле, љубљени, веселимо се! Ако је Јован у утроби матерњој заиграо, кад је Марија к Јелисавети дошла, онда ми, који не Марију, но самог нашег Спаситеља рођеног гледамо, треба и да заиграмо и да се зарадујемо а исто тако и да се задивимо оној великој Божијој наредби која сваки ум превазилази. Размисли само какав би то призор био кад би сунце с неба сишло, и кад би по земљи ишло и кад би зрацима својим са земље све обасјало. А кад би такав догађај ужаснуо све оне који би тварну светлост тако гледали, замисли како је гледати да Сунце Правде из нашег тела зраке испушта и душу нам просвећује? Одавно сам желео видети овај дан, и не само видети него сам желео да то буде са мноштвом народа баш као што данас видимо. Жеља се моја испунила и остварила делом.

Свештеноисповедник Доситеј Загребачки: Беседа на Божић 1927.

Од рана јутра овог необичног дана и широм Краљевине наше православни Срби овим се радосним поздравом поздрављају. Вас, пастире стада мога - сво духовенство епархије Богом ми дароване, и вас, браћо моја драга и кћери моје честите и вредне, па и вас, децо моја - вас златне јабуке моје - све: старе и младе, велике и мале, сиромахе и имућне, силне и слабе било духом, било телом све вас и ја као ваш отац духовни са срцем пуним ретке радости овога јутра поздрављам са:

Христос се роди!

Литургија Светог Василија Великог

Литургија Светог Василија Великог служи се свега 10 пута у години и то: на Бадњи дан; на Обрезање Господње (а то је и дан празновања Светог Василија Великог); на Крстовдан уочи Богојављења; прве, друге, треће, четврте и пете недеље Свете Четрдесетнице (Часног поста); на Велики четвртак и на Велику суботу. Ако би Божић или Богојављење пали у недељу или понедељак на Бадњи дан и на Крстовдан служи се Литургија Светог Јована Златоустог, а на сам празник Литургија Светог Василија. Поредак ове Литургије готово је исти као и Златоустове Литургије. Разлика је само утолико што су неке молитве - у Канону Евхаристије - које свештеник чита дуже. Уместо Достојно јест јако воистину..., пева се на 8. глас: