Наука

Др Радивоје Радић: О значају Миланског едикта и рада Светих Ћирила и Методија

Др Радивоје Радић: О значају Миланског едикта и рада Светих Ћирила и Методија

Професор др Радивоје Радић, византолог, одржао је интересантно предавање у Свечаној сали Земунске гимназије, у оквиру циклуса трибина „Школа за другог“ које се у гимназији одржавају у сарадњи са манастиром св. Архангела Гаврила у Земуну.

Предавање „О значају Миланског едикта и рада св. Ћирила и Методија“, за слушаоце Радија Слово љубве забележила је Марина Марић.

Свештеник Павле Гумеров: Како се припремити за Причешће

Свештеник Павле Гумеров: Како се припремити за Причешће

Свете Тајне — Тело и Крв Христова — су највећа светиња, дар од Бога нама грешнима и недостојнима. Самим тим се не зову без разлога — Часни Дарови.

Нико на земљи не може себе да сматра у потпуности достојним за причешћивање Светим Тајнама. Спремајући се за причешће, ми очишћујемо своју духовну и телесну природу. Душу припремамо молитвом, покајањем и помирењем са ближњим, а тело постом и уздржањем. Та припрема носи назив „говение“.[1]

Монографија «175 година Богословије Светог Саве у Београду»

Монографија «175 година Богословије Светог Саве у Београду»

У научној методологији педагогије и методике значајно место припада и историјским истраживањима, којима је сврха изналажење законитости развоја система наставе појединих научних дисциплина (у нашем случају верске наставе) и његових теоријских основа, а тиме и боље разумевање и унапређивање садашњег стања наставе у њеном препаративном, оперативном и евалуационом аспекту.

Свештеник Павле Гумеров: Доследност и символика Литургиjе

Свештеник Павле Гумеров: Доследност и символика Литургиjе

Поредак служења обичне литургије (која није пређеосвећена) је следећи. Најпре се припрема материја за савршавање Евхаристије, а затим се верујући припремају за Свете Тајне.

Најзад се савршава сама Света Тајна: освећење Часних Дарова и причешћивање верника. Према томе, Божанствена литургија се састоји из три дела:

Христова есхатолошка беседа

Христова есхатолошка беседа

Како разумети есхатолошки говор Господа Исуса Христа у Еванђељу по Матеју (25,31-46)? Еванђеље по Матеју садржи један говор Исуса Христа који се назива есхатолошки и који нам је предат једино у овом Еванђељу (Мт 25,31-46). Овај јединствени текст описује последњи Христов долазак, долазак Сина Човечијег, окруженог анђелима, седећи на престолу славе своје (Мт 25,31).

Руке Твоје створише ме и саздаше ме, Господе...

Руке Твоје створише ме и саздаше ме, Господе...
Руке Твоје створише ме и саздаше ме, Господе...
Руке Твоје створише ме и саздаше ме, Господе...
Руке Твоје створише ме и саздаше ме, Господе...

Бог је својом руком створио човека, а када је човек отпао, Бог није од њега одустао већ му је пружио руку спасења. Представе Божије руке носе значење откривања, позива на сусрет, позива на заједницу, општење и спасење.