Синодска саопштења

Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве

Поводом боравка монаха Артемија,
рашчињеног епископа, у неким српским срединама у Сједињеним Америчким Државама

Поводом вести да је на територији Сједињених Америчких Држава, у неким српским срединама, јавно наступио монах Артемије (Радосављевић), који се лажно представља као епископ, Свети Архијерејски Синод Српске Православне Цркве изјављује следеће:

Наметљиво најављена посета монаха Артемија нема благослов Патријарха српског, нити иједног од надлежних епископа Српске Православне Цркве у Северној и Јужној Америци, нити икојег надлежног тела или лица у нашој Цркви.

Упутство вернима поводом пописа становништва у априлу 2011. године

Поводом предстојећег пописа становништва у Региону, који је заказан за месец април текуће године Господње 2011., обраћамо се свим нашим верницима, припадницима српског народа и српске заједнице, да се слободно и без страха одазову предстојећем попису становништва, изјашњавајући се на њему као Срби православне вере.

Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода СПЦ – 16. XII 2010.

Свети Архијерејски Синод са своје седнице одржане 16. децембра ове године обавештава црквену и ширу јавност, поводом антицрквеног понашања бившег епископа рашко-призренског, монаха Артемија, о следећем:

1. Као што је познато Свети Архијерејски Сабор је на свом овогодишњем мајском заседању, на основу именованом писмено предочених канонских преступа и кривица, трајно и неопозиво разрешио епископа Артемија дужности епархијског архијереја рашко-призренског, што је и он сâм прихватио, прихвативши уједно да по разрешењу борави у манастиру Шишатовцу. Од септембра и октобра месеца, нажалост, епископ Артемије је Светом Архијерејском Синоду изразио своје „кајање" због прихватања саборских и синодских одлука, тврдећи, противно здравом разуму, да је он „доживотни Епископ рашко-призренски". То је био повод да га Свети Архијерејски Синод стави под забрану свештенодејства до следећег редовног овогодишњег заседања Светог Архијерејског Сабора у новембру.

Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода СПЦ

Поводом предстојећих парламентарних избора на Косову и Метохији Свети Архијерејски Синод сматра за своју дужност да скрене пажњу бирачима нарочито припадницима Српске заједнице да се нажалост нису стекли услови за излазак на ове децембарске изборе.

Одговор на допис умиривљеног Епископа Артемија од 13. октобра 2010.

СВЕТИ АРХИЈЕРЕЈСКИ СИНОД
СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ
Број 1345
12. новембар 2010.
у Београду

Предмет: одговор на Ваш допис од 13. октобра 2010.

ВАШЕ ПРЕОСВЕШТЕНСТВО,

Свети Архијерејски Синод је примио Ваш допис од 13. октобра 2010. године којим покушавате да оповргнете и својим тумачењем дискредитујете одлуку и акт Светог Архијерејског Синода бр. 1126/зап. 805 од 15. септембра 2010. године.

Из Вама знаних разлога сте се, као и у случају Вашег дописа од 13. септембра 2010. године, одлучили да свој допис објавите у штампи, овом приликом у недељнику Сведок од 2. новембра 2010. године, да би исти потом био објављен и на више антицрквених сајтова који се баве „заштитом" Вашег „лика и дела".

Уместо да се повинујете одлукама Светог Архијерејског Синода, Ви, по ко зна који пут, улазите у јавну расправу са Светим Синодом и са Патријархом српским, иако Вам је добро познато да, сходно тач. 27А) чл. 69 Устава Српске Православне Цркве, само Свети Архијерејски Сабор „у првој и последњој инстанцији суди несугласице између Архијереја и Светог Архијерејског Синода".

Саопштење Светог Архијерејског Синода поводом најавâ геј-параде у Београду

Званичан став Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве, као и истоветан став свих традиционалних Цркава и верских заједница у Србији, а у вези са правима такозваних сексуалних мањина, објављен је још током јавне расправе о предлогу Закона о забрани дискриминације.

Српска Православна Црква је против јавног изражавања и рекламирања сексуалне оријентације или било које друге личне склоности, поготову уколико она вређа право грађана на приватност и породични живот, њихова верска уверења и неприкосновеност достојанства личности. У том контексту, она се одлучно противи и организовању такозване параде поноса (поноса чиме? - питамо се).