Свети Симеон Мироточиви (Велики жупан Стефан Немања)
Овогодишњи помен Преподобнног Симеона Мироточивог пада у јубиларну 900-у годишњицу његовог рођења. Било је то 1113. или 1114. године када се родио у Зети, Рибници најмлађи, четврти син жупана Завиде – Немања. Обележавамо сто година Великог рата или Првог светског рата (1914-2014), као и 200 година страдања Београдских мученика ђакона Авакума и игумана Пајсија (1814) када је крваво угушен Први српски устанак.
О учествовању верника у Евхаристији
У Москви је 2-3. фебруара 2015. године у Храму Христа Спаситеља под председавањем Његове Светости патријарха Московског и све Русије г. Кирила одржано Архијерејско Саветовање Руске Православне Цркве.
На Саветовању је, између осталог, одобрен документ „О учествовању верника у Евхаристији“, који представља плод свестраног разматрања овог изузетно важног питања у животу Цркве. На његовој изради се радило дуго времена. У складу с одлуком Архијерејског Саветовања Руске Православне Цркве овај документ је одобрен с тим да касније буде потврђен на Архијерејском Сабору, а њим већ сад у својој пракси треба да се руководе сви архипастири, пастири и мирјани Руске Православне Цркве.
О учествовању верника у Евхаристији
Евхаристија је главна Тајна Цркве, коју је Господ Исус Христос установио уочи Својих спасоносних страдања, смрти на Крсту и васкрсења. Учествовање у Евхаристији и причешћивање Христовим Телом и Крвљу јесте заповест Спаситеља, Који је преко Својих ученика свим хришћанима рекао: „Узмите, једите, ово је Тело Моје,“ и „пијте из ње сви, јер је ово Крв Моја Новог Завета“ (Мт. 26, 26-28). Сама Црква је Христово Тело и зато Тајна Христовог Тела и Крви на видљив начин показује мистичну природу Цркве стварајући црквену заједницу.
Владика шумадијски Јован: Бити Христов значи живети Христом
Проповед Његовог Преосвештенства Епископа шумадијског г. Јована на Литургији у храму Светог Григорија Богослова у Грошници, 7. фебруара 2015. године, на дан празновања и прослављања Светог Григорија Богослова
Данас прослављамо Светог Григорија Богослова, великог угодника Божијег, великоумника Божијег, великог мужа Цркве Божије. У Цркви православној, поред апостола и јеванђелисте Јована Богослова, само два човека су понела велико звање богослова, а то су Свети Григорије и Свети Симеон Нови Богослов. Важно је да одмах потражимо одговор на питање шта именованом доноси атрибут богослов, теолог?
Сретење Господње
У четрдесети дан по Рождеству донесе Пресвета Дева свог божанског Сина у храм јерусалимски да Га, сходно закону, посвети Богу и себе очисти (Левит 12, 2-7; Исход 12, 2). Иако ни једно ни друго није било потребно, ипак Законодавац није хтео никако да се огреши о Свој Закон, који је Он био дао кроз Свога слугу и пророка Мојсеја. У то време држао је чреду у храму првосвештеник Захарија, отац Јована Претече. Он стави Дјеву Марију не на место за жене, него на место за девојке у храму.
Од многих гријехова сваки од нас је блудни син
У недјељу Блудног сина, свету Литургију у цркви Светих апостола Петра и Павла у Бијелом Пољу служуо је јереј Никола Скопљак, који је у пригодној бесједи послије причешћа подсјетио на евангелску причу о једном родитељу чији млађи син пожеље да оде од оца и узме дио имања који му припада.
"А отац, иако је могао да сина задржи силом у дому своме није то учинио, него им је подијелио имање. А млађи син покупи свој дио и оде у свијет. Оде, како каже Јеванђеље, у далеку земљу и тамо поче живјети распусно, беспутно, неморално и потроши имање своје које је од оца добио. И када је настала глад и невоља у тој туђој и страној, далекој земљи, он се нашао у великој биједи, невољи. По оној народној Неста пара, неста пријатеља, он остаде и без друштва, и без пријатеља, и без новца. Тада се једно вријеме нашао уз неког човјека из те земље да би се прехранио, а овај га посла у поље да чува свиње. Какво понижење за тога младога човјека који је био син угледнога оца, који је сада дошао до такве биједе да мора да буде чувар свиња и опет гладан. Јер, вели се, да жељаше да се насити и оним рошчићима што су свиње из земље риле и јеле, али му ни то нико не даваше.