Молебан за страдални народ наш на Косову и Метохији

Текст Молебна за страдални народ наш на Косову и Метохији (pdf) можете у целини преузети ОВДЕ.

...Још се молимо Господу Богу нашему, да услиши вапаје и молбе страдајућег народа свога на Косову и Метохији и осталим српским земљама, и за све који правде ради страдају и трпе прогоне и злостављања, и да брзо пошаље благодат и силу своју и заштити невино прогањане, рецимо сви усрдно: Господе, помилуј!

Јеромонах Јован (Ћулибрк): Српска Православна Црква и Јасеновац

Глас у Рами чу се, нарицање и плач велики;
Рахиља плаче за дјецом својом,
неће да се утјеши за дјецом својом, јер их нема.


(Књига Пророка Јеремије, 31:15, Јеванђеље по Матеју 2:18)

Овим ријечима великог јеврејског пророка у којима су се преплели Стари и Нови Завјет као што су се у Јасеновцу преплеле кости српског и јеврејског народа, почињемо овдје у граду пророка и граду Христовом наше свједочење о овом граду под земљом и односу Српске Православне Цркве према њему. Првобитно је Свети Архијерејски Синод за ово свједочење био назначио Епископа бившег Захумско-херцеговачког Атанасија, добро познатог свима који се баве Јасеновцем, али он због свога здравственог стања и обавеза у првопрестоној Жичкој Епархији, гдје замјењује Владику Стефана, није могао да дође. То нас свакако неће спријечити да почнемо његовим ријечима.

Епископ Атанасије (Јевтић): Преображење Господње и наше Преображење

Предавање Његовог Преосвештенства умировљеног Епископа Захумско - херцеговачког Г. Атанасија (Јевтића) на тему „Преображење Господње и наше Преображење“ које је одржао у петак 12. августа у Парохијском дому на Жабљаку у сусрет празнику Христовог Преображења.

Преузмите аудио датотеку

Извор: Радио Светигора
 

Проф. др Јован Зизјулас: Личност и генетски захвати

Питање човекових захвата у природи путем генетског инжињеринга директно је повезано с људском слободом.

Сагласно православном богословљу, Бог је човека створио слободним. Човекова слобода пројављује се у два правца: према Богу и према творевини. Човек има могућност да своме Творцу каже да или не, да позитивно прихвати, или да прекине везу с Њим. Али, и што се тиче творевине, човек поседује могућност да интервенише у природи, било прихватајући природу као нешто чему се потчињава, било одбацујући је и настојећи да вештачки створи свој свет.

Доследност и символика Литургиjе

Поредак служења обичне литургије (која није пређеосвећена) је следећи. Најпре се припрема материја за савршавање Евхаристије, а затим се верујући припремају за Свете Тајне. Најзад се савршава сама Света Тајна: освећење Часних Дарова и причешћивање верника. Према томе, Божанствена литургија се састоји из три дела:

   1. проскомидија
   2. литургија оглашених
   3. литургија верних