Епархијска саопштења

Саопштење за јавност Митрополије црногорско-приморске (10. новембар 2011)

У жижи црногорске јавности ових дана налази се питање повратка црквене  имовине Митрополији  црногорско-приморској и Епархији будимљанско-никшићкој, подстакнуто тужбом коју су ове двије епархије Српске Православне Цркве у Црној Гори поднијеле Европском суду у Стразбуру још 2004. године и на коју се очекује одговор овог Суда. Повод за толику и такву буру везану са овим црквено-имовинским питањем, и његово подизање на међудржавни ниво између Црне Горе и Србије, јесте поднесак Европском суду за људска права у Стразбуру, који је Србија, на позив самог Суда, истом доставила у септембру ове године.

Саопштење за јавност Епархије будимљанско-никшићке

Чланак “Србија са СПЦ тужи Црну Гору“, аутора Нђ. Р. / Т. П., у дневном листу “Вијести“ (4. новембар 2011, година XV, број 4885, страна 3) као да служи да се прикрије следећа непријатна чињеница: Црна Гора нема намјеру да на правно цивилизован начин врати Цркви бесправно отету имовину и тиме принуђује Цркву да заштиту својих права тражи изван Црне Горе, која би иначе требала да свима јемчи право и правду. Уосталом, и сама Црна Гора као држава усмјерена је према централним европским институцијама, од којих и ми у овом случају очекујемо правну помоћ.

Саопштење за јавност Епархије зворничко-тузланске

Саопштење Информативне службе Епархије зворничко-тузланске поводом текста „Руски патријарх долази у Бијељину“ у дневним новинама „Press”

Поводом текста објављеног у дневним новинама „Press“ од 17.октобра 2011.године, под називом „Руски патријарх долази у Бијељину“, Информативна служба Епархије зворничко-тузланске обавјештава вјерни народ:

Епархија зворничко-тузланска Српске Православне Цркве је до сада обавјештавала вјерни народ о свим духовним догађајима у Епархији на начин како се то и чини у Епархијама Српске Православне Цркве, дакле путем архијерејских намјесника који су касније обавјештење преносили парохијским свештеницима а ови вјерном народу. Свако обавјештење је потом уредно објављивано на званичном Епархијском сајту.

Одговор на клевете ,,бранитеља Православља“

,,Дубоко шокирани” Ранко Гојковић, самозвани бранитељ Православља, требало је да се пробуди из шока и призове свести пре него што је објавио свој клеветнички текст против Епархије бачке и Епископа бачког г. Иринеја. Додуше, није сигурно да би то много помогло јер је очигледно у питању нецрквена свест и савест, али имало би места за зрно потајне наде да би можда схватио да је допис Епископа ставропољског и невиномијског упућен једино епископима Руске Православне Цркве и појединим руским козачким атаманима, а не Српској Православној Цркви, а још мање Епархији бачкој. Да је своје мишљење градио у свесном стању, постојала би нада да може разумети да поздрав Бог благословит, у допису високопречасног протојереја Јевгенија Сироткина, секретара Епархије оренбургшке и бузулуске, не значи благослов за ,,козачку литију“ или ,,крсни поход“ у (на) Србију него представља уобичајени поздрав на крају службеног акта.

,,Козачка литија“ без благослова Руске Православне Цркве

У складу са саопштењем за јавност Црквене општине у Сомбору од 8. октобра текуће године поводом организовања такозване ,,козачке литије“ и доношења у Сомбор копије иконе Богородице Табинске из Русије, у организацији извесне госпође Радмиле Војновић, Епархија бачка објављује факсимил дописа Подворја Московске Патријаршије у Београду од 12. октобра 2011. године.

У овом допису се јасно наводи да читав пројекат доношења копије иконе Табинске у Србију, назван ,,козачка литија“, нема апсолутно никакве везе са Руском Православном Црквом. Из тога се још јасније види да је госпођа Радмила Војновић свесно обмањивала наше вернике и јавност тврдећи да има благослов Патријарха московског и све Русије г. Кирила.

Саопштење Митрополије црногорско-приморске - 7. октобар 2011. године

Поводом пресуде  за скрнављење џамије у Тивту, не улазећи  у конкретне околности самог  догађаја, Митрополија црногорско-приморска  исказује подршку сваком заустављању  насиља и ширења мржње на вјерској и било којој другој основи, ма од кога долазило и ма против кога било упућено. Ипак, не можемо да не укажемо на очигледне двоструке  стандарде правосудног система  Црне Горе у односу на сличне догађаје у Православној Цркви.