Нове књиге

Стилијан Пападопулос: Од апостолских ученика до Никеје

Патрологија I: Увод, II и III век, превод Коста Симић, Православни богословски  факултет – Институт за теолошка истраживања, Београд 2012. 410 стр.

Један од кључних проблема теолошког образовања у Србији, како средњошколског тако и високошколског, јесте недостатак адекватних уџбеника и настаних средстава. Изгледа невероватно, али је, нажалост, истинито, да за већину предмета, чак и за оне суштински важне (као што је нпр. догматско богословље), на нашим богословским факултетима уопште немамо праве уџбенике, већ се едукација врши тако што се користе разне монографске публикације, одн. студије објављене у зборницима или часописима, које често уопште нису примерене за подучавање студената (нпр. савремене богословске расправе као обавезну литературу читају и из њих полажу испите студенти који, јел’, уопште нису пре тога довољно упућени у озбиљну проблематику која је присутна у тим расправама; то су им често прва теолошка штива са којим се сусрећу у обуци, иако по природи ствари, ишчитавање таквих радова долази након завршавања основне едукације).

Соборност – нови број гласила Православне Охридске Архиепископије

У време када је Његово Блаженство Архиепископ охридски и Митрополит скопски г. Јован по шести пут затворен у најстрожијим затворским условима због прогона од стране власти БЈР Македонија, и када се против њега и Епископа, свештеномонаха, монаштва и верног народа Православне Охридске Архиепископије спроводи политички монтиран судски прогон, из штампе је изашао нови број (34-36) „Соборности“, часописа Архиепископије охридске и Митрополије скопске.

Из садржаја издвајамо: Четврту, из затвора, окружну посланицу Архиепископа охридског г. Јована, светоотечките текстови: Образ и Подобие светог Григорија Ниског, Слово 86. светог Симеона Новог Богослова и О тачном изложењу православне вере светог Јована Дамаскина, како и текстови архимандрита Василија Гондикакиса, протојереја-ставрофора др Владимира Вукашиновића, Максима Егера и других. Часопис садржи и илустовани подлистак за најмлађе - „Соборко“.

Патријарх Иринеј: Покајте се и верујте у Јеванђеље

У оквиру библиотеке Константинов пут, Епархија нишка је објавила зборник проповеди Његове Светости Патријарха српског г. Иринеја које су произнесене у периоду од 1975. до 2010. године, док је он седео на трону епископа нишких.

Зборник проповеди носи наслов Покајте се и верујте у Јеванђеље. У предговору ове књиге садашњи Епископ нишки Јован истиче да су архипастирске проповеди свог претходника на нишком архијерејском трону, а сада Патријарха Иринеја, богогласно сведочанство о неуморном “проповедању Речи” Божје, о упорном “настојању у време и у невреме” на спасењу људском, о таквом трезвеноумном “кару” и очинском “запрећивању' у циљу исправљања заблуделих, о таквом човекољубивом “тешењу, са сваком стрпљивошћу и поуком” у духовном руковођењу душа жедних живе воде Бога Живога.

Мирко Сајловић: Милански едикт у контексту реформи III и IV века

Издавач: Висока школа – Академија Српске православне цркве, Београд 2011.

У прилог прослави јубилеја Миланског едикта, 313 – 2013. година, пред српским читаоцем нашла се и књига Мирка Сајловића - Милански едикт у контексту реформи III и IV века. Већ сам наслов монографије упућује и на њен крајни циљ писања. Како сам аутор у предговору каже - књига „нема за циљ да изложи свецелу биографију или Житије Светога цара Константина Великог, нити да се ухвати у коштац са свим друштвено-политичким и културно-идеолошким проблематикама III и IV века, већ првенствено да укаже на битне историјске токове и околности које су довеле до озваничења и заживљавања одредби Миланског едикта. Доношење Миланског едикта, и као дело Промисла Божјег“, аутор је посматрао „у ширем контексту историјских догађаја и неопходног узрастања религијске свести римског човека. Јер, несумњиво, Милански едикт није ad hoc донесен, нити је као такав могао бити прихваћен од Римљана (Ромеја). Он је имао своју тровековну предисторију у смислу широке припреме касно-античког римског друштва за остварење својих одредби. Друштвени амбијент у коме је донесен Милански едикт генерално карактеришу: велика криза III века и изведене Диоклецијанове реформе, слабљење класичних римских религија и њихово узрастање од многобожачког полицентризма ка моноцентризму и, на крају, грандиозна личност цара Константина и његово чудесно преобраћење.“ Ауторова намера, дакле, била је да у контексту великих потреса и реформи римског друштва током III и IV века, и преко преображене личности цара Константина, прикаже доношење Миланског едикта и његову имплементацију.

Календари за 2013. у црквама широм Аустралије и Новог Зеланда

Црквени (џепни) календар Митрополије аустралијско-новозеландске за просту 2013. годину може се набавити у свим храмовима Митрополије аустралијско-новозеландске Српске Православне Цркве. Календари се продају у сиднејском намесништву од Аранђеловдана, а у осталим намесништвима Аустралије и на Новом Зеланду од прошлог викенда. Поред календарског дела у коме су јасно назначени сви празници и постови, укључујући и варијације и померања у односу на пасхалију, тј. на датум прослављања Васкрса следеће године, трапаве седмице и сл, овогодишње издање садржи и друге корисне информације прилагођене потребама верника из Аустралије и Новог Зеланда.

Протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић: Парохијске приче

Протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић: Парохијске приче
Протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић: Парохијске приче
Протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић: Парохијске приче
Протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић: Парохијске приче

За тридесет пет година пастирског рада, служећи у осам храмова у Сарајеву и Београду, протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић, као и сви свештеници са подужим пастирским стажом, сретао се са разним људским судбинама, сретао се са људима чији су се животи по подвигу или греху издвајали, који су толико занимљиви да се памте и као пример препричавају. Отац Драгомир их није само памтио него их је и записивао, а сада и објавио.