Култура

Ранохришћанска библиотека у Хипону

Нема пуно података о организацији црквене библиотеке у Хипону. Зна се да то није била јавна библиотека. Њене фондове користили су углавном клирици који су помагали Августину у епископској резиденцији.

Ранохришћанска библиотека на Западу о којој има највише веродостојних података не налази се ни у Риму ни у Италији, него на Северу Африке у граду Хипону. Библиотека је припадала Аурелију Августину (354-430. год.), који је био епископ града Хипона. Августин је основао библиотеку у Хипону када је дошао из Милана (387. год.). Почетни фонд оформио је од списа које је донео са собом (које је он саставио, као и од других црквених аутора). То је била његова радна библиотека, која му је увек била на располагању. За време његовог епископовања није постојала разлика између његове радне библиотеке и црквене библиотеке.

Један летњи дан у римском Сингидунуму

Један летњи дан у римском Сингидунуму
Један летњи дан у римском Сингидунуму
Један летњи дан у римском Сингидунуму
Један летњи дан у римском Сингидунуму

Хајде да сад покушамо да замислимо, у занимљивој игри имагинирања, како је могао изгледати пре осамнаест или седамнаест векова један обичан, миран дан у Сингидунуму, рецимо летњи. На основу невеликог броја историјских података, и много већег броја археолошких налазишта и ископина, покушаћемо, у овај час, да такав дан обликујемо својим менталним представама.

Царски изглед Бољшој театра

Царски изглед Бољшој театра

Бољшој театар, руски храм опере и балета после шест година реконструкције 28. октобра свечано ће отворити главна врата да прими највише госте. Наиме, Министарство спољних послова Русије добило је задатак да на ту свечаност позове најугледније госте, међу њима и државнике из више земаља.

Зграда најпознатијег руског театра морала је на “генерални ремонт”, јер је река Неглинка почела да нагриза темеље. Најтежи део посла је био да се трајно реши проблем са водом реке чије је корито одавно забетонирано и на врху асфалтирано. Међутим, Неглинка се “светила” што су је затворили тако што је правила пукотине на темељима.

Обнова Саборне цркве у Сарајеву

Обнова Саборне цркве у Сарајеву
Обнова Саборне цркве у Сарајеву
Обнова Саборне цркве у Сарајеву
Обнова Саборне цркве у Сарајеву

У оквиру пројекта обнове, реконструкције и рестаурације Саборног храма Рођења Пресвете Богородице у Сарајеву, почели су радови на увођењу подног гријања у храму.

Ликовне представе Исуса Христа кроз историју уметности - Лице Месије (I)

Ликовне представе Исуса Христа кроз историју уметности - Лице Месије (I)
Ликовне представе Исуса Христа кроз историју уметности - Лице Месије (I)
Ликовне представе Исуса Христа кроз историју уметности - Лице Месије (I)
Ликовне представе Исуса Христа кроз историју уметности - Лице Месије (I)

Сведоци смо да постоје веома разноврсне представе Христа од оних где се лик Спаситеља приказује у виду мушкарца са дугом тамном косом, брковима и брадом, до нежних, готово феминизираних представа мушкарца са плавом косом и очима. Често се и данас чује питање, које је понављано много пута и у прошлости: како је Исус заправо изгледао? Који приказ је веродостојан? Када је Христов лик почео да се приказује у уметности?

Споменици у опасности

Споменици у опасности

Наши истакнути стручњаци о новом покушају својатања српске културне баштине на Косову и Метохији. Саветник Бранка Иванић: Зашто би их палили 2004. ако су их они саградили.

За озбиљну науку је неприхватљиво да на Косову не постоји културна баштина Србије. То чак не би изјавио, још мање прихватио, ниједан озбиљан албански научник. На територији која је у средњем веку била потпуно српска, о чему сведоче поуздани историјски извори, Албанци који тамо нису живели, нису ни могли да граде споменике. Хиландар се налази на грчкој територији, али нико никада није оспорио да је то српски споменик. Као неко ко је годинама радио на очувању споменичког наслеђа на Косову, с правом могу да кажем да је од изјава појединих албанских политичара данас много већи проблем то што доле готово да нема наших стручњака из области заштите. Има много српских споменика који траже помоћ.